Jan Brejl: Trh s neživotními produkty poroste. Výzvou zůstává podpojištění


			Jan Brejl: Trh s neživotními produkty poroste. Výzvou zůstává podpojištění

Osobností pojistného trhu jsme se v tradiční novoroční anketě zeptali na zhodnocení průběhu uplynulého roku a na klíčové momenty nadcházejícího roku 2025. V dnešním zamyšlení představí své postřehy týkající se neživotních produktů obchodní ředitel Partners Financial Services Jan Brejl.

Podle mého odhadu naroste v roce 2025 trh neživotního pojištění v předepsaném pojistném o 10 %. Tento růst je však do značné míry tažen zdražováním pojistného a růstem pojistných částek díky rostoucím cenám nemovitostí a pořizovacím cenám nových vozů a jejich udržení hodnoty.


Mohlo by vás zajímat: Před mikrofonem Ondřej Kovařík: Příliš regulace brzdí technologický pokrok


Trh se však potýká s problémy ve starším pojistném kmeni. Zde je u vozidel pojistné nízké a neodpovídá nárůstu nákladů na likvidaci škod, kde cena práce a materiálu v autoservisech rostla v desítkách procent. U pojištění nemovitostí naopak nekorespondují pojistné částky aktuální hodnotě nemovitosti, a dochází tak výraznému podpojištění a následně krácení plnění ze strany pojišťovny, což se potýká s nepochopením klientů.

Do cen pojištění se budou i nadále promítat rostoucí náklady na likvidaci škod, ale především u pojištění majetku se promítne dopad velkých povodní, které pojišťovnám zvedly náklady na zajištění. V některých oblastech také dojde k přepsání povodňových map, což prodraží pojistné v daných lokalitách.


Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance Talk: U mikrofonu David Pospíšil


Výzvy jsou tedy jasné. Pro pojišťovny je to zdravý a profitabilní kmen, kde bude rozumný poměr mezi vybraným pojistným a hrazenými škodami. Pro klienty jak pak především klíčové zaměřit se na své pojištění nemovitosti (pokud jej vůbec mají) a zrevidovat pojistné částky, aby nebyli nepříjemně překvapeni z případného krácení pojistného plnění.

Jan Brejl
Obchodní ředitel Partners Financial Services

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články