Pavel Wiesner: Klienti oceňují kvalitní servis při likvidaci pojistné události


			Pavel Wiesner: Klienti oceňují kvalitní servis při likvidaci pojistné události

Další komplikovaný rok je za námi a na portálu oPojištění.cz jsme se osobností nejen pojistného trhu v tradiční novoroční anketě zeptali na jeho zhodnocení a kde vidí možnosti pro jeho potenciální růst a vývoj. V dnešním zamyšlení představí své postřehy předseda představenstva České podnikatelské pojišťovny Pavel Wiesner.

Rok 2023 byl pro pojišťovací trh rokem plným příležitostí a inovací. I přes výzvy, jako byly dopady pandemie COVID-19 a ekonomické výzvy, se trh úspěšně přizpůsobil a prokázal svou odolnost. Na celém trhu rok 2023 znamenal pro mnohé společnosti velmi komplikované období. Přestože v prvních měsících roku jsme měli podobně jako mnozí ostatní obavy z toho, co nám přinese, pro ČPP byl loňský rok obchodně úspěšný a překonali jsme hranici předepsaného pojistného 14,6 miliardy korun.


Mohlo by vás zajímat: Lukáš Kovanda: V Číně nastal „okamžik Lehman“


Nejvíce se nám dařilo v pojištění podnikatelů a také v havarijním pojištění. Za poslední roky zaznamenáváme v tomto segmentu solidní nárůsty prodejů, v roce 2023 dokonce o více než 15 %. Nabídkou připojištění ČPP vychází vstříc řidičům, kteří hledají možnosti, jak ještě více ochránit své vozidlo. Také jsme zaznamenali trend zvýšeného zájmu o asistenční služby, které využívají lidé čím dál častěji. A to nejen na silnicích. Lidé si zvykli na asistenční služby také u pojištění domácnosti či životního pojištění.

Pojištění dnes však už není jen o ceně. Co lidé dokáží ocenit, je kvalitní servis v rámci likvidace pojistné události. Skutečná kvalita pojišťovny se totiž ukáže až v okamžiku, kdy dojde k pojistné události, vznikne škoda a klienti pak získají finanční plnění. A když všechno proběhne, tak jak má a hlavně rychle, pak je na druhé straně spokojený klient. A to je naším cílem.

V této souvislosti bych zmínil také čím dál větší možnosti, které pojišťovnám nabízí moderní technologie a umělá inteligence (AI). Za poslední roky se pojišťovnictví v digitalizaci neuvěřitelně posunulo. Například při odhalování pojistných podvodů využíváme AI již řadu let. Díky implementaci umělé inteligence do interních procesů pojišťovny, například prostřednictvím interního chatbota, dosahuje ČPP stále vyšší efektivity práce.  


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Kdo zaplatí klimatický mejdan?


Na druhou stranu je ale potřeba říci, že umělá inteligence nikdy zcela nemůže nahradit přímý osobní kontakt, který je právě v pojišťovnictví nepostradatelný. Jako další výzvu vnímám možnost rozšiřování servisu poskytovaného klientovi a zlepšování klientské zkušenosti.

Co se týče budoucího vývoje trhu, mohu jen říct, že jedinou konstantou v našem oboru je změna a na tu musíme být dobře připraveni!

Pavel Wiesner
Předseda představenstva České podnikatelské pojišťovny

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články