Sloupek Kateřiny Lhotské: Papežštější než papež

22.8.2017
Komentáře
Stalo se vám někdy, že jste byli třeba v řeznictví, kupovali tam krkovičku na řízky, a když jste platili, tak vám řezník řekl, že díky vám právě vydělal třicet korun? Nestalo? A připadá vám to absurdní? No vždyť ono to taky absurdní je. Ale asi ne dost na to, aby o něčem podobném neuvažoval zákonodárce.
Reagujete na komentář
Insider, 13. 9. 2017
Je to jinak
Paní Lhotská se bohužel mýlí již ve východiscích svého příspěvku - těžko pak tedy může dojít k nějakému smysluplnému závěru. Daná informační povinnost nepožaduje žádné sdělení výše odměny. Požaduje pouze sdělení nákladů, které pojišťovna uplatňuje u IŽP/KŽP na pojistníkovi, přičemž je řečeno, že významnou částí těchto nákladů je mj. odměna toho, kdo pojištění prodává. Pojišťovny by namítly, že tuto informaci už klientovi dávají dnes (SUN), problém je však v tom, jak ji prezentují - tj. nikoli jako náklady klienta, ale jako náklady pojistitele. V takové situaci se nelze příliš divit tomu, že přepojišťování stále vesele kvete. Není tedy správné vinit MF, že si vymýšlí nějaký nový papír. MF jen reaguje na to, s čím si trh nebyl schopen poradit od již dávné chvíle, kdy se začaly prodávat první IŽPčka. A hledá způsob, jak dosáhnout toho, aby si ho klient nejen přečetl (délka a tabulkové zpracování), ale aspoň mu i trochu porozuměl (pojmosloví).
Je to jinak
Paní Lhotská se bohužel mýlí již ve východiscích svého příspěvku - těžko pak tedy může dojít k nějakému smysluplnému závěru. Daná informační povinnost nepožaduje žádné sdělení výše odměny. Požaduje pouze sdělení nákladů, které pojišťovna uplatňuje u IŽP/KŽP na pojistníkovi, přičemž je řečeno, že významnou částí těchto nákladů je mj. odměna toho, kdo pojištění prodává. Pojišťovny by namítly, že tuto informaci už klientovi dávají dnes (SUN), problém je však v tom, jak ji prezentují - tj. nikoli jako náklady klienta, ale jako náklady pojistitele. V takové situaci se nelze příliš divit tomu, že přepojišťování stále vesele kvete. Není tedy správné vinit MF, že si vymýšlí nějaký nový papír. MF jen reaguje na to, s čím si trh nebyl schopen poradit od již dávné chvíle, kdy se začaly prodávat první IŽPčka. A hledá způsob, jak dosáhnout toho, aby si ho klient nejen přečetl (délka a tabulkové zpracování), ale aspoň mu i trochu porozuměl (pojmosloví).