Pojištění zboží nebo prodloužená záruka. Kdy se opravdu vyplatí?


			Pojištění zboží nebo prodloužená záruka. Kdy se opravdu vyplatí?

Pořídili jste si výrobek a opět vám přestal fungovat krátce po zákonné reklamační lhůtě? Nebo se vám rozbil při běžném používání? Přečtěte si, kdy se vám vyplatí prodloužená záruka nebo pojištění zboží.

Prodloužená záruka

Rozbité zboží měsíc po záruce? Situace, která dokáže nepříjemně zaskočit. Dvojnásob to platí u domácích spotřebičů a elektroniky. Ideálním způsobem, jak těmto situacím předcházet, je prodloužená záruka na zboží. S ní u obchodníka můžete uplatnit reklamaci i rok nebo více let od uplynutí zákonné lhůty. Smluvní podmínky se však u různých prodejců liší. Zjistěte si proto ještě před zaplacením rozsah prodloužené záruky. Někdy je totiž poskytována jen na určitou část zboží nebo konkrétní typ závady. Důležité je také nezaměňovat prodlouženou záruku a pojištění zboží.

Kdy se vyplatí?

Rozhodující je pořizovací cena zboží, cena prodloužené záruky a také doba, na jakou je záruka sjednána. Kupovat si prodlouženou záruku například na rychlovarnou konvici za pár stovek korun, u které víte, že si za dva roky raději koupíte novou, než byste vyřizovali reklamaci, se tak nejspíš nevyplatí. Naopak u dražšího zboží, u kterého očekáváte, že vám vydrží několik let, se vám taková investice vrátí. Do této skupiny zboží patří hlavně domácí spotřebiče, fotoaparáty, sekačka nebo elektronika, jako je notebook nebo mobilní telefon.

Kdy vám pomůže pojištění?

Pojištění proti krádeži a rozbití vám pomůže v případě odcizení nebo nahodilého poškození zboží. Ať už vám třeba ve vlaku někdo ukradne tablet nebo zakopnete a rozbije se vám mobil. Pojištění ale nepokryje případy, kdy k rozbití věci nebo krádeži vedla vaše zjevná neopatrnost – například, když necháte odemčené auto a někdo vám z něj ukradne notebook. V případě, že nastane pojistná událost, většina obchodníků výši vyplacené částky vypočítá na základě takzvané časové ceny. Je to hodnota zboží snížená o určitá procenta za každý měsíc, který uplynul od koupě zboží.

Zdroj: Mall Pay Obrázek: rupixen.com on Unsplash

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS