Portál Právo pro všechny: Nová pravidla pro uzavírání smluv po telefonu


			Portál Právo pro všechny: Nová pravidla pro uzavírání smluv po telefonu
2.10.2024 Spektrum

Obáváte se, že se při chvilce nepozornosti během telefonátu zavážete k objednávce služeb nebo třeba ke změně dodavatele energií? Teď už vám toto riziko nehrozí. A to díky nové novele občanského zákoníku a zákona na ochranu spotřebitele, která zpřísňuje podmínky pro uzavírání smluv po telefonu. Jaké změny přináší?

Jak jsme vás už informovali v našich předchozích článcích (naposledy v článku Nové povinnosti e-shopu část II.: konec falešným slevám), aktuální novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele přináší zásadní změny. A to nejen v provozování e-shopů, ale i v právu ochrany spotřebitele. Podívejte se na konkrétní změny v oblasti uzavírání smluv po telefonu.


Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2023 v Česku dle oPojištění.cz


Nová pravidla pro uzavírání smlouvy po telefonu

  • Identifikace podnikatele
    Na počátku telefonického hovoru vám podnikatel musí nejprve sdělit údaje o své totožnosti, popřípadě říct, koho zastupuje, a upřesnit obchodní povahu volání.
  • Zaslání telefonické nabídky
    Během hovoru vám podnikatel může i nadále nabízet své zboží nebo služby. K uzavření smlouvy však už nestačí váš ústní souhlas, jak tomu bylo doposud. 

K uzavření smlouvy je nyní zapotřebí, aby vám podnikatel nejprve po skončení hovoru bez zbytečného odkladu zaslal telefonickou nabídku v textové podobě – a to například do vaší e-mailové schránky. Na základě takto získaných informací si tak můžete v klidu rozmyslet, zda smlouvu uzavřete.  

Pokračování článku ZDE.

Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance Talk SPECIÁL: U mikrofonu Vladimír Mráz


D.A.S. právní ochrana

D.A.S. právní ochrana je jedničkou na trhu s právní ochranou v České republice. Dle České národní banky se podílí téměř 92 % na nákladech na pojistná plnění celého trhu s právní ochranou. D.A.S. je jedinou specializovanou a nezávislou pojišťovnou svého druhu u nás. Svým klientům nabízí nonstop dostupný kvalitní právní servis, který se prolíná mnoha oblastmi života i podnikání. Zabývá se také edukací a přispívá k rozvoji právního povědomí ve společnosti. Ve své praxi se pojišťovna opírá o zkušenosti z více než stoleté tradice firmy i o své mezinárodní zázemí. Působí nejen v Evropě, ale také v Kanadě nebo Jižní Koreji.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články