Robert Stejkora: Proč lidé stále přicházejí o peníze v „investicích“?  


			Robert Stejkora: Proč lidé stále přicházejí o peníze v „investicích“?  
8.10.2021 Spektrum

Médii proběhla smršť článků na téma dalšího perpetuum mobile na peníze, které opět nefungovalo. Překvapivě. Tato informace se týkala obvinění Ondřeje Janaty ze společnosti Growing Way z podvodu na drobných investorech (cca 4000 lidí). Při té příležitosti jsem si položil otázku – proč lidé stále přicházejí o peníze v takovýchto investicích, kdo za to může? A odpověď je bohužel snadná, „finanční poradci“ (záměrně v uvozovkách).

Proč z toho neviním samotné klienty? Vždyť už jsme zažili mnoho podobných, např. J. O. Investments, Salia, WSM… Dalo by se říct, že už toho bylo tolik, že by se lidé mohli poučit, a pokud se tak nestalo, tak dobře jim tak. Ale já si myslím, že hodit vinu na klienty, je jen prachsprostý alibismus a odklánění pozornosti od toho hlavního problému, kterým jsou právě „finanční poradci.“


Mohlo by vás zajímat: Výroční zprava ČAP: Předepsané pojistné členů vzrostlo o 3,2 % na 141,2 mld. Kč


Ano, žijeme v době internetu a člověk si tam může zjistit ledacos. Ale na internetu je zhruba stejné množství faktů jako mýtů. Tak jak může klient, laik, rozpoznat co je pravda? K tomu by přece měli být odborníci. V tomto případě finanční poradci. Protože je jen minimum těch klientů, kteří si vyhledávají investiční příležitosti sami, většina se spoléhá právě na finanční poradce.

Osobně to mám nastavené tak, že, pokud jdu k doktorovi, tak věřím jeho odbornosti, a když mi předepíše nějaký lék, tak ho prostě beru a nehraji si na doktora s titulem z Googlu. Prostě mu věřím. Tvrdím totiž, že na odbornou práci jsou odborníci, a tak by to mělo být. A stejná paralela by měla platit i v případě finančního poradenství.

Bohužel, zvlášť ve finančním poradenství, je hromada pseudo odborníku, kteří o tom nic neví a prodávají produkty jak na běžícím pásu, jen proto, že za ně mají super provizi. No a tím ještě více špiní tento obor, který už tak má hroznou pověst. A lidé, klienti, jim prostě věří. A bohužel pak často přijdou o své peníze.


Mohlo by vás zajímat: Markéta Šichtařová: O inflaci, která vám žere peníze, se zatlouká…


Takže co s tím? Na to není snadná odpověď…

To, co by mohlo alespoň trošku pomoci je, aby si lidé poradce sami vybírali. A zároveň rovnou odmítali ty, co jim sami zavolají, aby jim něco prodali (sorry, prostě to tak je). Jenže jsou i ti poradci, které si lidé už dříve sami vybrali a pak jsou schopni přijít se zázračnou investicí, která je úplně revoluční (a pak jsou klienti bez peněz)… Co s tímhle? Prostě a jednoduše pamatovat na to, že zkratky nefungují! Neexistuje způsob, jak zbohatnout rychle, a zároveň bez rizik, bez námahy a bez znalostí!


Mohlo by vás zajímat: Jaroslav Besperát: Přínosy pandemie? Jednoznačně digitalizace trhu…


Pokud v obvyklých produktech může člověk vydělat milion za několik desítek let, tak prostě musí vydržet několik desítek let, než se tak stane a nesáhnout po něčem, co ten milion slibuje už za 5 let. Protože buďto je to lež nebo je to spojeno s násobně (skutečně NÁSOBNĚ) vyšší rizikem! Neexistuje produkt, který je bez rizik, s možností kdykoli finance vybrat, a který slibuje zhodnocení v desítkách procent ročně, prostě neexistuje…

Takže, ti, kdo se zabýváte tímto „rychlým“ druhem finančního poradenství, prosím, vykašlete se na to! Takové produkty nic netušícím klientům neprodávejte! Nekazíte jen své jméno, ale jméno celému oboru…

A ti, kdož nepracujete v tomto oboru, pamatujte, že zkratky nefungují a vysoké zhodnocení je vždy, VŽDY spojeno s adekvátně velkým rizikem!

Robert Stejkora

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články