Europ Assistance: V Chorvatsku Češi řešili infarkt i poruchy auta


			Europ Assistance: V Chorvatsku Češi řešili infarkt i poruchy auta
3.9.2019 Tiskové zprávy

Čeští turisté v Chorvatsku přečkali letošní silné letní bouřky bez větší újmy na zdraví i na majetku. Z údajů asistenční služby Europ Assistance vyplývá, že se Češi během dovolené na Jadranu potýkali hlavně s úrazy a lehčími onemocněními, řidiči pak spíš řešili poruchy než vážné nehody. I tak vystoupal během letních měsíců počet asistenčních případů ke stovkám.

Co se týče zdravotní péče, od června se na nás z Chorvatska obrátilo 620 klientů. Nejčastěji jsme řešili menší úrazy a poranění, mezi nimi i zlomeniny rukou či nohou,“ uvádí Vladimír Fuchs, generální ředitel Europ Assistance. Poměrně běžné jsou podle něj i zdravotní potíže, které souvisejí s podnebím ve Středomoří. „Může jít třeba o záněty dýchacích cest. Asi pětina případů zdravotní asistence se týká obtíží, které jsou nejčastěji způsobeny vlivem použití klimatizací v hotelech či restauracích,“ upřesňuje Vladimír Fuchs.

Přesto se cestovatelům nevyhýbaly ani vážné zdravotní problémy. Operátoři Europ Assistance tak například pomáhali rodině, v níž manžel během dovolené v Chorvatsku dostal infarkt. Zajistili ambulantní vyšetření, následně po potvrzení vážnější diagnózy hospitalizaci v adekvátní místní nemocnici. Vzhledem k tomu, že pacient byl z tohoto zařízení propuštěn ještě před plánovaným návratem z dovolené, ale nemohl ze zdravotních důvodů pokračovat v pobytu, zajistila Europ Assistance vyzvednutí potřebných léků a zorganizovala převoz do české nemocnice k následné péči. Celkově vyšla v tomto případě pomoc na 87 tisíc korun.


Mohlo by vás zajímat: UNIQA pojišťovna v prvním pololetí 2019 posílila bezmála o 8 %


Po zdravotní asistenci byla druhou velkou oblastí pomoc řidičům, kteří se na jadranském pobřeží dostali do úzkých. Podle Vladimíra Fuchse šlo nejčastěji o poruchy, někdy ovlivněné i technickým stavem vozidla. Češi mají totiž poměrně staré vozy, v průměru jim je okolo 14,5 let. „Někteří řidiči bohužel přeceňují technické možnosti svého vozu, případně tento faktor při plánování dovolené neuvažují. Při cestě dlouhé několik set kilometrů se tak vystavují riziku, že automobil selže,“ vysvětluje Vladimír Fuchs.

U jedenáct let starého Volkswagenu například letos v Chorvatsku odešel motor. Řidič měl naštěstí sjednaný správný rozsah asistenčních služeb, Europ Assistance mu tedy na místě operativně zajistila hotel a z České republiky za ním vypravila náhradní auto. Řidiči ho dovezl repatriační vůz, který se zároveň vrátil domů s porouchaným Volkswagenem, jehož majitel už mezitím pokračoval v cestě. Náklady na ubytování, odtah a repatriaci přesáhly v tomto případě 45 tisíc korun.

Zajímavý dovolenkový případ řešili operátoři Europ Assistance s řidičem vozu značky Škoda Octavia, který si vyrazil k moři s raftem. Na osm let starém voze se ale porouchalo vstřikování. Pro asistenční službu naštěstí nebyl problém zajistit vhodné náhradní vozidlo, za který se dal raft připojit. Dovolenou se tak podařilo rychle zachránit. I v tomto případě vhodný asistenční program ušetřil klientovi přes 13 tisíc korun.


Mohlo by vás zajímat: Po světě cestuje již 1,4 miliardy populace


Chorvatsko je pro Čechy trvale nejoblíbenější destinací pro letní dovolenou, rádi tam cestují s celou rodinou autem. Europ Assistance proto i letos přes léto vyslala speciální českou asistenční jednotku s odtahovými vozy, která pomáhá českým občanům přímo na místě. Od června se na ni obrátilo celkem 314 českých řidičů.

Podle letošního průzkumu Europ Assistance patří technické poruchy vozidla, náhlá onemocnění a komplikace v dopravě mezi vůbec nejčastější potíže, s nimiž se turisté na cestách setkávají. V průměru se s nimi setkal každý třetí Evropan.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články