Klienti zkrachovalé cestovní kanceláře se vrátili domů


			Klienti zkrachovalé cestovní kanceláře se vrátili domů

Po víkendovém návratu 150 klientů zkrachovalé cestovní kanceláře Fly Dovolená se do ČR vrátila i skupina zbývajících 67 turistů.

Klienti přiletěli ve středu 14.8. v odpoledních hodinách na letiště v Praze a večer do Brna. V naprosté většině případů proběhl návrat bez větších komplikací. „Bohužel máme v tuto chvíli hlášeny problémy u 2 rodin, kde přes opakované potvrzení cestovní kanceláře o platnosti původních letenek došlo u ranního letu k problémům s odbavením.  Klienti řešili zakoupení letenek samostatně, a tyto jim budou proplaceny v rámci nahlášené škody,“ uvedla Veronika Honegrová z Colonnade Insurance.


Mohlo by vás zajímat: Motoristy čeká rok plný změn


„V tuto chvíli by se v zahraničí již neměli nacházet žádní klienti cestovní kanceláře. Ve spolupráci s asistenční službou Europ Assistance se v nadcházejících dnech a týdnech budeme intenzivně věnovat registraci a zpracování nahlášených škod, kterých již nyní evidujeme přibližně 300,“ dodala Veronika Honegrová.

Cestovní kancelář Fly Dovolená s.r.o., která k vyhlásila úpadek 8.8.2024, má u pojišťovny Colonnade Insurance uzavřeno pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře s platností od 1.4.2024 do 31.3.2025. U asistenční služby Europ Assistance mohou nahlásit škodní událost také klienti cestovní kanceláře, kteří dosud neodcestovali. Cestovní kancelář jich eviduje zhruba tisíc.

Cestovní kancelář Fly Dovolená nabízela dovolenou do Egypta, Turecka, Maroka, Spojených arabských emirátů, Portugalska, Jihoafrické republiky, na Kypr či na Srí Lanku. Jejím jednatelem je Ján Fignár. Založena byla v roce 2019. Její webové stránky aktuálně nefungují. Fly Dovolená je letos první cestovní kancelář v Česku, která vyhlásila úpadek, informovalo v pátek ministerstvo pro místní rozvoj. Krach letos v červnu oznámila také německá cestovní kancelář FTI Touristik GmbH. Cesty postupně zrušila, v době vyhlášení úpadku s ní v zahraničí byly stovky Čechů.


Mohlo by vás zajímat: Poradenský trh v pololetí: Vázaní zástupci PZ +2,0 % a IZ + 5,3 %


Pro oznámení škodní události z úpadku cestovní kanceláře je nutné dodat:

  • Vyplněný formulář – k nalezení ZDE 
  • Kopii smlouvy s CK, včetně podpisů obou stran
  • Kopii dokladu totožnosti plátce zájezdu
  • Kopie dokladů o uhrazení zálohy nebo plné ceny zájezdu, doklady o uhrazení ceny za službu, která je součástí spojených cestovních služeb. Originály dokladů ponechat pro případné další došetření
  • Kopie dalších dokladů o uhrazení dodatečných výdajů spojených s událostí

Všechny dokumenty je nutné odeslat společnosti Europ Assistance s.r.o. buď e-mailem na claims.medical@europ-assistance.cz nebo klasickou poštou na adresu:

  • Europ Assistance s.r.o.
    Na Pankráci 1724/129
    Nusle, 140 00 Praha 4

V případě dotazů se lze na společnost Europ Assistance s.r.o. obrátit i telefonicky na čísle +420 221 586 756.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články