„Asistence k běžnému povinnému ručení mají velmi často nastavené limity tak, aby řidiči pomohly především v České republice,“ vysvětluje ředitel úpisu autopojištění Slavia pojišťovny Ladislav Bělina. Síť opraven totiž u nás máme hustší než v jiných evropských státech. „Zatímco do padesáti kilometrů najdete v Česku nejbližší smluvní autoservis takřka vždycky, v zahraničí už nemusí stačit ani dvousetkilometrový limit,“ dodává Bělina.
Mohlo by vás zajímat: Nepříznivá situace pokračuje. V Česku přišlo na svět nejméně dětí za 18 let
Auto asistence u cestovního pojištění však obsahuje návratový limit 3000 km, tedy 1500 km v jednom směru. A to už je pořádný rozdíl. Navíc se u Slavie automaticky sčítá také s asistencí, kterou může mít motorista sjednanou v rámci svého běžného povinného ručení. Tohle připojištění je možné ve Slavii snadno přidat jako samostatné doplňkové připojištění už k té nejjednodušší variantě „cestovka“.
S delší dojezdovou vzdáleností do servisů se čeští motoristé mohou v praxi setkat třeba Polsku, které je čtyřikrát větší než Česko. Tuto asistenci ale nejčastěji využívají v Chorvatsku. „V této zemi má po celou letní sezonu umístěná vlastní odtahová vozidla naše asistenční společnost Global Assistance, což tuto službu zrychluje a zlevňuje,“ říká ředitel úpisu autopojištění Slavia pojišťovny Ladislav Bělina.
Mohlo by vás zajímat: Pojištění a dlouhověkost. Jak se změní produkty?
Auto asistence u cestovního pojištění přijde vhod také při čekání na opravu v zahraničí nebo když se řidič dozví, že je jeho vůz neopravitelný. „V takový okamžik za ním z České republiky okamžitě vyjíždí odtahový vůz s náhradním vozidlem, kterým může pokračovat na dovolenou, zatímco jeho auto ve stejnou dobu odtahovka odveze zpět do vlasti,“ dodává Bělina a upozorňuje, že zatímco u jednoduchého povinného ručení je k dispozici náhradní automobil na dva nebo tři dny, v případě auto asistence u cestovního pojištění je tato doba mnohem delší a pokryje tak zbytek dovolené.
Komentáře
Přidat komentář