Globální trh s autopojištěním v hodnotě 200 miliard dolarů je v ohrožení, tvrdí studie.

4.10.2016 Technologie

Nedávno publikovaná zpráva varuje, že světový $200 miliardový trh s autopojištěním, stojí před velkými hrozbami, které přináší nové trendy a technologie měnící ekonomiku i uvažování lidí.

Studii vypracovala konzultační společnost BCG a finančně analytická společnost Morgan Stanley. Analýza byla vypracována na základě dat získaných z automobilového průmyslu, pojišťovnictví a průzkumů veřejného mínění. Jejich studie říká, že klasický pojistný model ohrožuje několik „rušivých sil“. Trend sdílených automobilů, vznikající nové technologie vedoucí k autonomnosti vozů, dostupnost dat o řidiči, digitalizace, regulace a světová ekonomika. To vše povede ke strmému snížení příjmů z autopojištění na klasickém globálním trhu s ve vyspělých zemích.

Velký vliv budou mít rovněž noví hráči, kteří se do pojistného průmyslu zapojí. Zpráva upozorňuje především na OEM (Original Equipment Manufacturer, označení výrobce zařízení, jehož výrobek je prodáván a propagován jinou obchodní značkou, pozn.red.), technologické giganty, a telekomunikační společnosti.

Podle průzkumu současná rizika zahrnutá v autopojištění ve vyspělých zemích klesají a redukují se. Spolu s tím se snižuje frekvence nehod, a jejich množství. Technologie, která přináší senzory únavy řidiče, omezovače rychlosti atd., předchází chybám v řízení a překračování rychlosti. Spolu s tím se zvedá popularita již zmíněné sdílené mobility, kterou představuje například Uber. Autoři studie uvádí, že do roku 2030 dojde ke 40% snížení zisků z autopojištění a do roku 2040 dokonce ke snížení o 70 %.

Technologie bude nahrávat novým hráčům především přístupem k datům jednotlivých řidičů, možností širokých analytických možností a následně přímým přístupem k zákazníkovi. Studie očekává, že v budoucnu bude 55 % dnešních řidičů nakupovat pojištění od netradičních hráčů a řidiči mladší 34 let toto procento ještě zvýší.


Se zvážením všech těchto trendů, budou pojišťovny čelit riziku, že se mohou stát čistě poskytovatelem kapitálu, zejména poté, co ztratí vlastnictví klienta. Spolu s tím ztratí i výhodu při manipulaci s daty, dojde ke sníženým možnostem analytiky a následně i ke ztrátě schopnosti zvládat likvidace škod a odhalování podvodů.

Studie ukazuje, že ve světle dynamické současnosti, se musí pojišťovny rychle adaptovat, nebo riskují marginalizaci v rychle se měnícím pojistném prostředí.

 

 

Zdroj: ibamag.com

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články