Německo: Pojišťovny lanaří schopné hackery


			Německo: Pojišťovny lanaří schopné hackery

Hackeři se obecně netěší právě velké oblibě. Nicméně přítomnost těchto „kreativních programátorů“ v prostorách pojišťovacích koncernů je stále všednější a žádaná. A stále větší roli v náboru těchto expertů hrají tzv. „hackatony“ – mnohahodinové maratony programování pořádané přímo pojistiteli. Začátkem října se uskutečnil jeden víkendový hackaton v Curychu.

Už minulý rok se v Německu sešlo na 30 týmů na tomto hackerském eventu speciálně zaměřeném na pojištění, aby bylo možné z jejich členů „vydobýt“ ty nejkreativnější myšlenky a řešení. Pojišťovna Zürich přitom poskytla přítomným programátorům exkluzivní vstup do své programovací aplikace, kde se pracovalo s fiktivními zákaznickými daty.

„Vliv digitalizace na obor pojišťovnictví je v posledních letech stále patrnější. Měnící se potřeby zákazníků a technologický pokrok uvedly do pohybu transformační procesy v této branži. Cílové skupiny nových klientů je možné zaujmout inovativními nabídkami produktů. A současně se mimo jiné všichni v Německu snaží automatizovat odbytové kanály,“ popisuje smysl hackatonů obchodní manažer Tobias Hildebrandt ze společnosti Sollers Consulting.

„Procesy a servis musí být přizpůsobeny tak, aby odpovídaly nárokům generace Y. Ta je již zvyklá na rychlé a uživatelsky přínosné služby ze strany digitálních subjektů. Nalezení těch správných přístupových cest k zákazníkovi bude rozhodující k tomu, aby mohla být úspěšně využita celá digitalizace,“ doplňuje Hildebrandt. A mimo jiné právě k tomuto účelu se konala před nedávnem v Curychu už podruhé velká akce tohoto typu.


Mohlo by vás zajímat: Ivan Špirakus: Trpělivost je klíčový znak pojišťováka


Také letos dostali vývojáři, designéři, programátoři i digitální vizionáři možnost podílet se 48 hodin na zrodu nových řešení softwaru a nových obchodních nápadech lišících se od klasického pojišťováckého businessu. Vítězné družstvo se mohlo těšit na speciální prize money ve výši 75.000 EUR. „Prémií chceme motivovat a pomoci těm, kteří nejlepší hackerské ideje v oblasti pojištění budou mít zájem dále rozvíjet, například formou start-upu,“  komentoval nezvyklý přístup k hackerům Marcus Nagel, CEO Zürich Deutschland.

Německý server Versicherungswirtschaft-heute.de využil této příležitosti a podrobněji vyzpovídal Klause Endrese, obchodního ředitele pořádající pojišťovny Zürich Deutschland o pohnutkách, které k této neobvyklé akci vedly.

WVH: Co si pojišťovna Zürich přesně slibuje od hackerského maratonu, takzvaného hackatonu?

KE: S pomocí InsurHacku hledáme společně s kodéry z celého světa nová softwarová řešení a aplikace zaměřené na potřeby zákazníků pro pojišťovnictví budoucnosti. Účastníci se věnují „DNA nových vztahů s klienty“ v digitálním věku a 48 hodin vyvíjejí nepřetržitě nové digitální pojišťovací nápady a náměty, které by dokázaly lépe obsloužit zákazníka a jeho proměňující se potřeby v budoucnu. Ve svém důsledku jde o to, nalézt nejlepší možné služky pro zákazníka. Aby mohly být na základě InsurHacku rozvinuta odpovídající digitální řešení, otevíráme naše IT rozhraní (Open API) a umožňujeme přítomným účastníkům implementovat exkluzivně jejich nápady přímo do našeho systému. Tím budujeme naši novou IT platformu a jsme schopni na základě přímé zpětné vazby účastníků hackatonu dále optimalizovat systémy s důrazem na prozákaznickou orientaci.


Mohlo by vás zajímat: Allianz: Do Alp bez cestovního pojištění? Nevyplatí se to


VWH: Vysvětlete prosím kategorie „open data“ a „everyday insurance“, které se tady v Curychu často skloňují.

KE: Zatímco denně jsou generována enormní množství dat, není pro pojišťovny stále ještě snadné tato data segmentovat, roztřídit a analyzovat v zájmu lepšího pochopení zákazníka a jeho motivů. V kategorii „open data“ zjišťují účastníci akce aktuální a očekávané potřeby klientů, přičemž za využití umělé inteligence, strojových poznatků a chatbotů vyhodnocují data, jež mají k dispozici. Na základě analýzy se pak vyvíjejí nové služby. Přítomní programátoři v kategorii „everyday insurance“ mají za úkol vytvářet taková pojistná řešení, která představují jako každodenní společníci v každém okamžiku přiměřenou ochranu našeho zákazníka a počítají i s jeho budoucími potřebami. Přitom je ponechán účastníkům opravdu velký prostor: mohou se zabývat buď náměty v oblasti zákaznické zkušenosti s rozšířením stávající reality, nebo zbrusu novými nabídkami v oblasti servisu.

VWH: Byly některé ideje z loňského hackatonu už převzaty do obchodní praxe?

KE: Na základě velmi cenných zpětných vazeb z posledního InsurHacku jsme byli schopni úspěšně verifikovat a optimalizovat naší IT platformu. Kromě toho jsme vyhodnotili v návaznosti na poslední hackaton představených 5 TOP prototypů, a využili je jako základ pro další vývoj nápadů a řešení. Právě na představených řešeních a prototypech se zrcadlí esprit a důvtip z této akce. Navíc nám skýtá InsurHack interaktivní platformu, díky níž můžeme přijít do kontaktu s nejschopnějšími InsurTech vizionáři a potenciálními zakladateli start-upů. Zkrátka: pozitivní výsledky z minulého roku nepřinesly jiné možné rozhodnutí než pokračovat v tomto konceptu InsurHacku.

Každopádně má nápad pojišťovny Zürich Deutschland už své další pokračovatele: v listopadu 2017 uspořádá Debeka ve svém sídle v Koblenci svůj druhý hackaton s dotací 8.500 EUR pro nejlepší účastníky. „Nechceme touto událostí podpořit jen inovace a vytvořit síť vztahů s šikovnými programátory a vizionáři, nýbrž také „zažít“ konkrétní nápady, které v našem podniku následně do budoucna zapracujeme a zrealizujeme,“ vysvětluje motivy k uspořádání setkání hackerů Uwe Laue, šéf pojišťovny Debeka.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články