Na setkání vedoucích pracovníků odvětví fintech v Amsterdamu začátkem června někteří přítomní vyjádřili obavy, že množství počítačového výkonu potřebného k vývoji schopností AI způsobí, že se banky budou ještě více spoléhat na malý počet poskytovatelů technologií.
Hlavní analytik skupiny ING Bahadir Yilmaz, který má na starosti práci nizozemské banky v oblasti AI, řekl agentuře Reuters, že očekává, že se bude v budoucnu „stále více spoléhat na velké technologické společnosti", pokud jde o infrastrukturu a strojní vybavení. „Vždy je budete potřebovat, protože někdy je strojový výkon, který je pro tyto technologie potřeba, obrovský. Pro banku také není úplně reálné, aby si tuto technologii vytvořila sama,“ vysvětlil přítomným.
Mohlo by vás zajímat: Exkluzivní fotogalerie: Jaký byl galavečer Pojišťovny roku 2023?
Závislost bank na malém počtu technologických společností je jedním z největších rizik, upozornil Yilmaz z ING a zdůraznil, že zejména evropské banky musí zajistit, aby mohly přecházet mezi různými poskytovateli technologií a vyhnout se tomu, co nazval "vendor lock-in" (zablokování u jednoho dodavatele).
Británie loni navrhla pravidla, která mají regulovat velkou závislost finančních firem na externích technologických společnostech, jako jsou Microsoft, Google, IBM a Amazon. Regulační orgány se obávají, že problémy jedné společnosti zabývající se cloud computingem by mohly potenciálně způsobit kolaps služeb u mnoha finančních institucí. „Umělá inteligence vyžaduje obrovský počítačový výkon a skutečně jediný způsob, jak se k tomuto výpočetnímu výkonu (výpočetní síle) rozumně dostat, je u velkých technologických gigantů,“ řekla publiku na konferenci Money20/20 na začátku června Joanne Hannafordová, odpovědná za technologickou strategii v korporátní bance Deutsche Bank DBKGn.DE,
Umělá inteligence byla na amsterodamské konferenci hlavním bodem programu. Generální ředitel francouzského startupu Mistral AI, který je považován za francouzskou odpověď na OpenAI, řekl účastníkům, že mezi jeho produkty GenAI a finančními službami existují synergie: „Vidíme mnoho příležitostí ve vytváření analýz a monitorování informací ... což je něco, co bankéři opravdu rádi dělají,“ řekl Arthur Mensch.
Mohlo by vás zajímat: Hlavní výsledky Marsh McLennan v 1. čtvrtletí 2024
ING testuje chatbota s umělou inteligencí, který se v současné době používá pro 2,5 % příchozích hovorů se zákazníky. Na otázku, jak dlouho bude trvat, než chatbot zvládne polovinu nebo více konverzací zákaznického servisu, Yilmaz odpověděl, že do jednoho roku.
Ve svém prvním prohlášení k umělé inteligenci uvedl na přelomu května a června dohledový orgán Evropské unie, že banky a investiční podniky se nemohou vyhýbat odpovědnosti a že jejich představenstva a mají zákonnou povinnost chránit zákazníky při používání umělé inteligence. Varoval, že tato technologie bude mít pravděpodobně významný dopad na ochranu retailových investorů.
Komentáře
Přidat komentář