Ženevská asociace k regulaci umělé inteligence


			Ženevská asociace k regulaci umělé inteligence

Ženevská asociace (GA), která se věnuje zejména výzkumu v oblasti pojišťovnictví a pojištění, zveřejnila klíčové úvahy o tom, jak zajistit regulaci umělé inteligence (AI) v pojištění, která by chránila klienty bez ohrožení inovací.

V současné době se využívá AI v různých sektorech za účelem zlepšení služeb, účinnosti i snížení nákladů. V pojištění AI formuje podnikatelské procesy od upisování až po řízení škod a jednání s klienty. AI má rovněž potenciál zvýšit hodnotu pojištění pro společnost umožněním služeb v oblasti ochrany a zmírňování (škod). Přes klady, které AI přináší jak klientům, tak pojistitelům, existují nicméně obavy ohledně ochrany soukromí a rizika potencionální diskriminace, stejně tak ohledně zaostávání odpovídajících regulatorních rámců za tempem rozvoje technologií v oblasti AI. Nedávné objevení sofistikovanějších nástrojů AI tyto obavy zhoršilo a urychlilo řadu regulatorních iniciativ v několika jurisdikcích.

Nová zpráva GA poskytuje vhled do vývoje regulatorního prostředí týkajícího se pojistitelů. Zpráva analyzuje různé přístupy k regulaci AI a zkoumá jejich dopad na pojišťovnictví. Na základě provedení inventury vývoje (regulace) zmíněná zpráva vymezuje klíčové otázky či aspekty pro regulátory a tvůrce politik, aby povzbudili inovace, ale přitom zajistili adekvátní ochranu klientů. Například se v ní konstatuje, že existující technologicky neutrální regulatorní rámce v pojišťovnictví mohou být využity k řízení rizik spojených s AI specifických pro pojištění, zatímco regulace napříč sektory by bránila inovaci.     

Jad Ariss, výkonný ředitel GA, k tomu uvedl, že přístup aplikující AI při podnikání umožňuje pojistitelům nabízet více personalizované produkty. Zlepšení v oblasti efektivnosti a nákladů mohou učinit pojištění dostupnějším a atraktivnějším. Regulatorní rámce se musejí vyvíjet postupně, nicméně musejí zajistit etické, zodpovědné a spravedlivé použití technologií AI, aniž by byla omezována schopnost pojistitelů inovovat. Ariss dále dodává, že rychle se měnící povaha rozvoje AI to činí náročným, ale vyvážený přístup ke správě dat se zacílením na výsledky pro klienty napomůže podpoře inovací férovým způsobem.


Mohlo by vás zajímat: Nová pravidla pro nefinanční reporting povinně od ledna 2024. Koho se to týká?


Dennis Noordhoek, ředitel v GA pro oblast veřejné politiky a regulace a autor sledované zprávy, pak zdůraznil, že ačkoli jistá rizika, jako je ohrožení soukromí údajů a potenciál diskriminace, se mohou zvýšit rostoucím využitím AI v pojištění, tak tato rizika nejsou podle něho nová.  Jsou tudíž již zachycena v existujících regulatorních rámcích, které mohou být, co se týče používání AI v pojištění, postaveny a ušity na míru.   

Zájemci o tuto problematiku se mohou seznámit s plným zněním sledované zprávy GA o využívání a regulaci AI v pojišťovnictví ZDE.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články