Amazon končí s pojištěním ve Velké Británii


			Amazon končí s pojištěním ve Velké Británii
6.2.2024 Zahraničí

Společnost Amazon ukončila svou pojišťovací činnost ve Velké Británii, kterou odstartovala v říjnu 2022. Toto strategické rozhodnutí bylo zdůvodněno optimalizací firemních priorit, kdy se společnost chce soustředit na klíčové oblasti svého podnikání.

Srovnávač produktů Amazon Insurance Store, jehož sortiment zahrnoval rozsáhlou škálu pojištění včetně domácnosti, automobilů a cestování ve spolupráci s pojišťovnami jako Ageas, Co-op a LV, uzavřel své provozy po pouhých 15 měsících od svého zahájení. A to navzdory očekáváním a nadšení ze vstupu tohoto globálního giganta do odvětví pojišťovnictví.


Mohlo by vás zajímat: Zdeněk Přibyl: Co zahýbe v roce 2024 pojistným trhem?


„V průběhu minulého roku jsme vyhodnocovali různé obchody a programy, a v rámci toho jsme učinili obtížné rozhodnutí ukončit Amazon Insurance Store. Našim klientům vzkazuji, že stávající pojistné smlouvy, probíhající pojistné události a budoucí pojistné události v průběhu pojistné doby zůstanou nedotčeny a budou jim poskytnuty pokyny ohledně všech nezbytných opatření vyplývajících z této změny," uvedl Vassil Gedov, šéf Amazon Insurance Store.

Tento krok však specialisty z pojišťovacího oboru nepřekvapil, protože ti už delší dobu poukazovali na výzvy, kterým čelí velké značky při vstupu do nových trhů. Někteří z nich srovnávali situaci Amazonu s neúspěšným pokusem Googlu proniknout do pojišťovacího trhu s projektem Google Compare, který byl ukončen v roce 2016. Mezi možné důvody nezdaru Amazonu patří nízké ziskové marže, nízké povědomí o jeho pojišťovacích službách nebo nesoulad s britskou finanční regulací.

Amazon Insurance Store byl považován za potenciální hrozbu pro tradiční pojišťovny, které se obávaly jeho schopnosti využít své obrovské zákaznické základny, datové analytiky a technologické inovace. Nicméně Amazon nebyl schopen nabídnout nižší ceny nebo lepší služby než jeho konkurenti, což znamenalo, že jeho pojišťovací obchod nebyl dostatečně atraktivní pro zákazníky. Úspěšnost tohoto projektu byla ovlivněna také dopady pandemie covid-19, která způsobila pokles poptávky. Amazon rovněž čelil silné konkurenci od jiných digitálních platforem, jako je Compare the Market, MoneySuperMarket nebo Confused.com, které nabízí širší výběr pojišťovacích produktů a lepší zákaznickou zkušenost.


Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Viktor Vodička


Přestože společnost nyní ukončila svoji pojišťovací službu, je nutno zdůraznit, že Amazon si nadále udržuje aktivní úlohu v oblasti pojištění, zejména v rámci podpory malých a středních podniků (MSP) na své platformě Marketplace. Poskytování specializovaného pojištění pro více než 85 000 MSP, které působí na jeho platformě ve Velké Británii, svědčí o pevné angažovanosti společnosti v poskytování adekvátní ochrany pro online prodejce čelícím různorodým rizikům současného světa. A vzhledem k současným proměnám v odvětví pojišťovnictví a stoupajícímu zájmu o inovativní přístupy v této sféře nelze vyloučit, že společnost Amazon se na pojistný trh ve Velké Británii vrátí. Podmínkou však je, že přepracuje svůj přístup a představí nové strategie nebo produkty, které budou reflektovat dynamiku současného trhu.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články