Britské pojišťovny jsou na povodně připraveny


			Britské pojišťovny jsou na povodně připraveny
16.12.2016 Zahraničí, Škody

Dne 2. prosince 2016 zveřejnila Asociace britských pojistitelů (Association of British Insurers - ABI) informaci, že pojišťovny mají pro případ povodní v záloze 5 000 osob. Cílem této tiskové zprávy je uklidnit veřejnost, protože před rokem, dne 4. prosince 2015, zasáhly Velkou Británii silné zimní povodně.

ABI uvedla, že pojistitelé mají k dispozici malou „armádu“, která je schopna přejít okamžitě do akce v případě jakékoli povodně během letošní zimy. Tato armáda zahrnuje:

  • 2750 osob pro případ oznamování škodných událostí klienty, přičemž telefonní linky jsou v provozu 24 hodin denně a 365 dní v roce,
  • 2250 osob je k dispozici pro vyslání do terénu, aby podpořily klienty, ocenily škody a iniciovaly opravy.

Pojistitelé si zajistili okamžitý přístup k desítkám tisíc vysoušecích strojů, aby byl zahájen co nejdříve  nezbytný proces vysušování prostor zasažených záplavou, přičemž další tisíce vysoušečů mají v rezervě. Smlouvy s hotely a pronajímateli zabezpečí lidem, jejichž domy byly zaplaveny, že jim bude někde poskytnuto teplé a suché místo pouze za několik hodin po oznámení, dokud nebude nalezeno dlouhodobé ubytování. Pojišťovnictví se také ujme hledání vhodných řemeslníků nezbytných k vysušení a opravám rodinných domů a podniků.  

ABI zdůrazňuje, že se sice neočekává opakování loňských povodní, ale jestliže by došlo k nejhoršímu, pojistitelé budou připraveni kdykoli pomoci. Nyní je ale také zapotřebí, resp. je nejvyšší čas, aby si klienti ujasnili, zda a jaká povodňová rizika jim hrozí a zvážili kroky k ochraně svých životů a svého majetku.

Na závěr ABI rekapituluje škody ze zimního období 2015:

  • škody způsobené bouřemi/vichřicemi Desmond, Eva a Frank (prudký vítr a silný déšť vyvolávaly povodně a záplavy), které sužovaly části Británie od 4. prosince 2015 do počátku ledna 2016, vedly k pojistným plněním ve výši 1,3 mld. GBP. 98 % pojistných událostí bylo plně nebo zčásti vyřízeno do 10 měsíců po povodních;
  • vichřice měly za následek více než 15 300 majetkových pojistných událostí a kolem 6600 událostí se týkalo škod na vozidlech způsobených povodněmi;
  • 3900 rodinám bylo poskytnuto náhradní ubytování, financované z jejich pojištění;

Mimořádné platby ve výši 49 mil. GBP byly směrovány v několika prvních týdnech po povodních na podnikatele s cílem je podpořit při obnově.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články