Digitalizace u německých pojišťovacích zprostředkovatelů nepokročila


			Digitalizace u německých pojišťovacích zprostředkovatelů nepokročila
4.7.2024 Zahraničí

Na německém portálu VersicherungsJournal.de byl zveřejněn článek o výsledcích dotazování k digitalizaci, jež provedl Spolkový svaz Finanční služba AfW nezávislé finanční poradce.

Dané dotazování ukázalo, že pojišťovací zprostředkovatelé využívají digitální nástroje pro poradenství méně než před rokem. Strach před konkurencí ze strany FinTechs, InsurTechs a robotů tím pádem nepřibývá. AfW oslovil v listopadu 2023 celkem 1 108 zprostředkovatelů, z toho bylo 90 % pojišťovacích makléřů. Bylo jim položeno 50 otázek, jež se týkaly jejich činnosti, příjmu, udržitelnosti, regulace a dalších aktuálních otázek.


Mohlo by vás zajímat: Podcast: S „onlinizací“ si poradíme a poradci se musí naučit pracovat s AI


Mimo jiné se jednalo i o digitalizaci. Z dotazování vyplynulo, že zprostředkovatelé mají menší strach z digitální konkurence. Na otázku, jak hodnotí roli FinTechs, InsurTechs a robotů v oblasti soukromého zabezpečení na stáří, byla nejčastější odpověď zprostředkovatelů ve smyslu, že tito hráči se stávají důležitějšími, ale nepředstavují konkurenci. Podíl zprostředkovatelů, kteří takto odpověděli, byl o něco nižší než 40 %.  Zhruba každý pátý respondent souhlasil s tezí, že role FinTechs, InsurTechs a robotů je důležitá toliko u jednoduchých produktů. Pouze 6 % respondentů spatřuje v těchto na technice založených poskytovatelích určitou přímou konkurenci. Nejmenší souhlas získala teze: V budoucnu budu též nabízet digitální řešení.

Dalším závěrem z dotazování je, že digitální nástroje pro poradentství jsou na ústupu. Vyplývá to z reakcí na otázku týkající se aktuálního a budoucího využívání digitálních nástrojů v poradenství. Nejčastější odpověď byla, že zprostředkovatel je již využívá. Ale podíl takto reagujících zprostředkovatelů se dostal pod 60 %, což znamená oproti dotazování v listopadu 2022 podstatný pokles. Podíl těch zprostředkovatelů, kteří plánují nasazení digitálních nástrojů pro poradenství stagnuje a pohybuje se těsně nad jednou desetinou. Přitom každý pátý zprostředkovatel, což je více než v listopadu 2022, sdělil, že se bez toho obejde.


Mohlo by vás zajímat: Každá desátá nehoda na přejezdu končí tragicky… Pro řidiče nebo osádku vozu


Větší využití digitalizace souvisí s předáváním aplikací klientům, a to konkrétně aplikací, jež poskytují klientovi přehled o jeho pojistných smlouvách. V listopadu 2023 bylo zjištěno, že tyto aplikace nabízí klientům 44 % zprostředkovatelů, tj. o 5 % více než v listopadu 2022.   Výsledky dotazování AfW dokládají, že v období listopad 2022 – listopad 2023 nastal v zásadě jistý pokles zájmu německých zprostředkovatelů o využívání digitálních nástrojů pro poradenství. Ovšem teprve dotazování v dalších letech ukáže, zda se jedná o výkyv nebo zda jde o dlouhodobý trend.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články