Podle analýzy Estonského fondu dopravního pojištění (LKF) je v posledních 3 letech četnost škod na novějších osobních vozidlech poprvé nižší než na vozidlech starších 5 let. Podle odborníků to svědčí o pozitivním vlivu asistenčních systémů řidiče v moderních vozidlech na bezpečnost silničního provozu.
Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2022 v Česku dle oPojištění.cz
Podle Ulliho Reimetse, vedoucího oddělení prevence škod v LKF, jsou nová osobní vozidla vybavena různými asistenčními systémy řidiče přibližně posledních 10 let. „Zpočátku statistiky dopravního pojištění vliv asistenčních systémů v autech na bezpečnost silničního provozu neprokazovaly; škodní frekvence novějších vozidel byla po léta vyšší než u starších aut. Nyní můžeme poprvé potvrdit, že jízda v novějších vozidlech je bezpečnější,“ uvedl.
Mohlo by vás zajímat: Golfový turnaj Insurer of the Green zná vítěze. Černým koněm Direct pojišťovna
Podle Ulliho Reimetse je však znepokojující, že za posledních 5 let vzrostl počet případů poškození silničních zařízení, budov, cisteren a dalších věcí způsobených kolizemi s novějšími osobními vozidly o 57 %. Tento vývoje je podle něj spojen především s nedbalostí řidičů.
Komentáře
Přidat komentář