Jak digitální jsou německé banky a pojišťovny?


			Jak digitální jsou německé banky a pojišťovny?
26.1.2024 Zahraničí

Jak jsou Němci věrní své bance a kolik z nich uvažuje o přechodu k instituci, která je čistě on-line? Kdo si vyřizuje své bankovnictví on-line? Vytlačují chytré telefony a chytré hodinky hotovost u pokladny? Jak složité je uzavřít pojistnou smlouvu na internetu? A jak rozšířený je zájem o kryptoměny, jako je Bitcoin a ty další? Odpovědi na tyto a další otázky naleznete v nové studijní zprávě "Digitální finance 2023" od digitální asociace Bitkom.

„Digitalizace ovládla finanční svět. Ať už v bankovnictví, u pokladny v supermarketu nebo při hledání pojištění – němečtí občané si uvědomují výhody digitálních technologií a chtějí je využívat. Měnící se potřeby zákazníků jsou nejen výzvou, ale nabízejí také obrovské příležitosti,“ zdůrazňuje Lukas Marschallek, specialista pro digitální bankovnictví a finanční služby ve společnosti Bitkom. „Touto studijní zprávou jsme si posvítili na stav digitalizace ve finančním a pojišťovacím sektoru a ukazujeme, kde je ještě třeba něco udělat. Banky totiž v současné době dostávají od zákazníků hodnocení svých digitálních nabídek na úrovni „uspokojivé“, zatímco pojišťovny dostávají známku ještě horší – jen „dostatečnou“.“


Mohlo by vás zajímat: Drogy jsou zkratky. Přelomová kampaň České asociace pojišťoven startuje


Některá z klíčových zjištění zprávy studie "Takto vypadá digitalizace německého finančního a pojišťovacího sektoru":

  • Starší lidé dohánějí náskok, pokud jde o internetové bankovnictví: 76 % Němců používá internetové bankovnictví, což je zhruba stejný podíl jako v předchozím roce (78 %). Podíl uživatelů internetového bankovnictví v generaci 65+ se výrazně zvýšil – z 21 % v roce 2019 na 45 % v letošním roce.
  • Věrnost bance nadále klesá: doby, kdy si lidé nechávali jednou založený účet po zbytek života, jsou definitivně pryč. S 55 % z nich, již tedy více než polovina, změnila svůj hlavní běžný účet. Před rokem to bylo 51 % a v roce 2018 jen 35 %.
  • Pro mladší lidi jsou rozhodující digitální nabídky bank: většina, tedy 54 % osob ve věku 16 až 29 let uvádí jako důvod své poslední změny banky „lepší digitální nabídky“ od nového poskytovatele. Mezi lidmi ve věku 30 let a více je to 36 %.
  • Bezkontaktní platby jsou součástí každodenního života: 95 % respondentů již někdy provedlo bezkontaktní platbu u pokladny v místním obchodě pomocí chytrého telefonu, chytrých hodinek nebo platební karty. Před dvěma lety to bylo pouze 85 %. 7 z 10 účastníků studie vadí, že nemohou v obchodech platit bezhotovostně.
  • Velká většina uzavírá pojištění on-line: 8 z 10 Němců (79 %) již někdy uzavřelo pojištění on-line. Pouze 18 % z nich však považovalo tento proces za „velmi snadný“, 36 % za „spíše snadný“. 20 % považovalo tento proces za „spíše složitý“, 23 % dokonce za „velmi složitý“.
  • Žádoucí digitální přehled důchodového zabezpečení: 70 % lidí, kteří ještě neodešli do důchodu, by chtělo jednoduchý digitální přehled všech svých očekávaných příjmů ve stáří.

Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Rok 2024 bude opět o něco zelenější


Podrobnosti o výsledcích studie a celou řadu dalších údajů týkajících se digitalizace finančního sektoru a postojů německých občanů ke kryptoměnám naleznete v úplné zprávě studie „Digitální finance 2023 - Takto digitální je německý finanční a pojišťovací sektor", která je nyní k dispozici zdarma ke stažení ZDE.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články