Loajalita německých řidičů k pojišťovně skončila. Ke změně motivuje cena!


			Loajalita německých řidičů k pojišťovně skončila. Ke změně motivuje cena!
23.12.2024 Zahraničí

Každý druhý klient zvažuje změnu pojištění vozidla. Vyplývá to z průzkumu společnosti ADAC Autoversicherung. Z toho 46 % o tom chce uvažovat a 5 % se již rozhodlo tak učinit. Necelá polovina respondentů však zůstává nadále věrná své dosavadní pojišťovně (47 %).

V současné době je 51 % německých řidičů otevřeno změně značky pojištění svého vozidla. Takové jsou výsledky on-line průzkumu, který provedla výzkumná společnost Bilendi GmbH na objednávku ADAC Autoversicherung AG. Studie se jako reprezentativní anketa uskutečnila v září letošního roku. Dotazováno bylo celkem 1 001 motoristů ve věku od 18 let, kteří rozhodují nebo spolurozhodují o pojištění vozidla.


Mohlo by vás zajímat: Josef Lukášek: Češi jsou zvyklí na garance. Pojišťovny čeká osvěta


Zástupci pojištění vozidel ADAC jsou přesvědčeni o trendu

To znamená, že úzké vazby na poskytovatele pojišťovací služby se nadále rozpadají. Mnichovská společnost ADAC hovoří o trendu. Pouze 47 % z oslovených v současné době uvádí, že chtějí zůstat věrní své pojišťovně. Ještě loni to bylo 51 %, před 2 lety dokonce 55 %.

Mezi řidiči, kteří jsou ochotni změnit pojišťovnu, jich 87 % uvádí, že chtějí sjednáním nové pojistné smlouvy ušetřit. Nicméně 83 % chce přejít k jinému poskytovateli pouze v případě, že pojistné bude díky tomu výrazně levnější. Z těch, kteří uvažují o změně, 58 % uvádí, že nejdůležitějším faktorem při výběru pojištění vozidla je cena. Naopak pro 67 % věrných zákazníků jsou rozhodujícími kritérii výkon a služby.

Už více než třetina motoristů se rozhodla uzavřít pojištění on-line

Nejdůležitější závěry ze studie: Celkem 38 % všech motoristů si své současné vozidlo pojistilo on-line. Ve věkové skupině nad 60 let se pro pojištění on-line rozhodlo 35 % z nich. Většina všech respondentů (59 %) uzavřela pojištění svého současného vozidla osobně nebo telefonicky. Obecně ale považují bezmála 2/3 dotázaných účastníků ankety (63 %) osobní poradenství v oblasti pojištění za důležité. Mezi těmi, kteří si dosud nesjednali pojistku on-line, je to dokonce 88 %.


Mohlo by vás zajímat: Ivan Špirakus a Igor Rusinowski: Prožíváme velmi dobrý rok


Své současné vozidlo si on-line pojistilo 38 % respondentů. Podíl osob mladších 40 let, které si sjednaly pojištění auta on-line, je s 42 % jen mírně nadprůměrný, zejména porovnáme-li to s 35 % osob starších 60 let, jež rovněž uzavřely pojištění vozidla on-line. Celkově již polovina všech respondentů (49 %) využila internet k pojištění vozidla. 3 ze 4 respondentů (75 %) považují uzavření smlouvy on-line za výhodné.

Navíc velká většina účastníků ankety (78 %) si před uzavřením pojištění stejně vyhledává informace na internetu. Mezi řidiči, kteří uvažují o změně pojištění, by 63 % nejraději provedlo uzavření pojištění vozidla on-line.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články