Současně však byla statistika loňského roku příznivější než poslední předcovidový rok 2019, kdy na silnicích zahynulo 3 046 lidí, tedy naopak o 9 % více než loni. Zraněných účastníků provozu bylo loni o 11 % více (celkem asi 358 000 osob) než v roce 2021. Současně znamenala loňská statistika zraněných zlepšení o 7 % oproti roku 2019.
Mohlo by vás zajímat: Josef Lukášek: Když se staráte o svůj život, není žádná otázka špatná
Celkově zaregistrovala německá policie loni na 2,4 milionu nehod, tedy o 4 % více než v roce 2021. V porovnání s předpandemickým rokem 2019 klesl počet evidovaných nehod v Německu loni o 11 %. U 2,1 milionu nehod vznikly škody na majetku (+3 % oproti 2021; ale -11 % oproti 2019). Počet neštěstí na silnicích, při nichž utrpěli lidé zranění nebo byli usmrceni, stoupl v porovnání s rokem 2021 loni o 11 % na 288 000 událostí (o 4 % méně než v roce 2019).
V porovnání s lety 2020 a 2021 byl loňský rok už poznamenán omezujícími koronavirovými opatřeními mnohem méně. Roční výkon automobilové dopravy byl v loňském roce oproti 2021podle prvních odhadů o 4,5 % vyšší a dosáhl asi 721 miliard kilometrů. Před pandemií v roce 2019 to bylo ještě 755 miliard kilometrů (o 4,7 % více než loni).
Mohlo by vás zajímat: Hazardní hra o nízké důchody živnostníků
Více obětí hlavně mezi cyklisty a chodci
Detailní informace mají statistici zatím za období leden až listopad 2022. Ve všech „rolích“ při účasti na dopravě stoupl počet lidských obětí oproti prvním 11 měsícům roku 2021. Počet mrtvých účastníků, kteří se při nehodě pohybovali na elektrokolech, stoupl o 60 % (o 75 osob), a byl obzvláště vysoký. U bicyklů bez pohonu vzrostl počet mrtvých v Německu o 14 % (o 31 osob více). Počet usmrcených chodců v silničním provozu loni vystoupal o 11 % (o 32 obětí více). Podprůměrně rostla meziroční statistika mrtvých u motocyklistů (+2 %, o 13 mrtvých více).
Komentáře
Přidat komentář