Německé pojišťovnictví na rozcestí


			Německé pojišťovnictví na rozcestí
11.4.2008 Zahraničí

Pojistné odvětví v Německu se bude muset změnit a to i přesto, že právě změnami prošlo. Kvůli reformám, které pojišťovnám zákonodárci naordinovali, pojišťovnictví tvrdě narazilo. Pojišťovnám nezbývá nic jiného, než aby své obchodní modely přizpůsobily novým podmínkám.

 

Vedle změn politických pociťuje pojišťovnictví také vliv demografických změn.

 

Tyto závěry zřejmě zazní na výročním zasedání s názvem „Pojišťovny na rozcestí“, které se pod záštitou společnosti Handelsblatt bude konat na jaře v Mnichově.

 

Zákonné nařízení o informační povinnosti vidí zástupci pojišťoven velmi kriticky. Podle nich je již samotný zákon netransparentní. Například hned paragraf číslo 2 znejistí každého držitele pojištění. Povinné oznámení nákladů na sjednání pojistky a prodejních nákladů musí být sdělováno v eurech. To způsobuje pojišťovnám na první pohled viditelnou újmu ve srovnání s ostatními finančními službami, při nichž jsou vyžadovány pouze procentuální údaje.

 

Při oznámení v eurech vzniká u klienta dojem, že se jedná o obchodníkovu provizi. Pojišťovny se ptají, jak mají zákazníci porovnávat produkty : vzájemně, nebo dokonce s nabídkou konkurence? Podle jednoho z jejich zástupců jde o porušování pravidel hry.

 

Aby byla zaručena dostatečná transparentnost, měl by se klientovi ukázat vliv kalkulovaných nákladů na výši výnosů.

 

„Po liberalizaci evropského trhu by neměly být tarify v centru zájmu pojistného odvětví, zejména zákazníků,“ tvrdí Dr. Gerhard Rupprecht z pojišťovny Allianz.“ Klient ocení výkony svého pojistitele často teprve tehdy, když se mu přihodí nějaké neštěstí, vysvětlil Rupprecht. Například v případech finančních škod by měly pojišťovny klientovi nabídnout rozsáhlá řešení problému.

 

Dal na zvážení otázku, zda při odděleném provozování pojistných odvětví na dnešním moderním trhu lze vůbec komplexně pečovat o zákazníka. Současné modely majetkového, životního a pojištění nemoci by měly být přebudovány na jeden universální provozní model.

 

Pokud jde o růst německého trhu, ten je podle odborníků způsoben akvizicemi a silným růstem velkých pojistitelů. Ale především akvizice stojí za silným růstovým trendem.

 

Zdroj: KURS

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

RSS

Související články