Zástupci svazu zdůrazňují, že již od března roku 2006 Svaz pracoval na vlastních návrzích, které by přispěly ke zvýšení vyšší transparentnosti pojistných produktů. Tyto návrhy také předložil. Díky tomu by měl Každý klient k dispozici přehledné a stručné informace o produktu a také by si ujasnil, co je smyslem a cílem nabízeného pojištění.
Obchodní ředitel GDV Dr. Jörg von Fürstenwerth kritizoval nařízení o povinné informační povinnosti vůči klientům s tím, že se zvýší administrativní náklady a současně se sníží výnosy z pojistných smluv. Mimochodem, ve Velké Británii již takové věci praktikují s tím, že se tak snižují výnosy. Celou akci proto nazvali „Redukcion in Yield“.
Zavázat celé jedno odvětví svévolně k povinnosti oznamovat absolutní náklady v eurech je pro životní pojišťovny významnou nevýhodou v konkurenčním boji, tvrdí vedení GVD.
Se zavedením povinné informační povinnosti se stanou součástí nákladově transparentních konceptů pro spotřebitele další administrativní náklady (což klienti těžko poznají a nikdo se o tom zmiňovat nebude). GDV i přes protesty dál trvá na tom, že produkty musí být spotřebitelsky orientované, což umožňuje princip srovnatelnosti všech produktů.
Komentáře
Přidat komentář