Německo: Jak si udržet přehled o datech v chytré domácnosti?


			Německo: Jak si udržet přehled o datech v chytré domácnosti?
21.11.2022 Zahraničí

Osvětlení se aktivuje na verbální pokyn, vysavač se pohybuje automaticky v obýváku a topení se zapíná přes aplikaci. Smart Home alias chytrá domácnost se prosazuje ve všedním životě populace stále více.

Podle aktuální studie německé společnost Bitkom ze srpna 2022 využívá už 43 % Němců doma minimálně jedno zařízení chytré domácnosti. Pro mnoho uživatelů chytrých zařízení, ale i pro ty, kteří doposud odolávají, je zásadní otázkou bezpečnost a ochrana jejich dat. Proto si také 88 % uživatelů přeje, aby na jejich technologických vymoženostech bylo jasné označení, zda jsou z tohoto hlediska bezpečné. U těch, kteří si od nových technologií v domácnosti zatím drží odstup, panuje největší obava z útoku hackerů (47 %), ze zneužití osobních dat (37 %) a obecně z ohrožení soukromé sféry (29 %).


Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Lucie Urválková


Užitečná příručka

Proto digitální svaz Bitkom chce ve své nové příručce vysvětlovat význam dat a jejich využití ve Smart Home. Na základě konkrétních aplikací z praxe ukáže, která data se kde vyskytují, jak jsou zpracovávána a jaký užitek se z nich dá získat. „Se šířícím se fenoménem technologií pro chytré domácnosti musí dostat spotřebitelé jasný obraz o tom, jak zachovat transparentnost a kontrolu nad daty vyplývajícími z takové domácnosti a svrchovanost nad vlastní privátní sférou,“ řekl Klaas Moltrecht, expert Bitkomu na Smart Home.

V pěti kapitolách je podán přehled aplikací Smart Home a s nimi souvisejících požadovaných a využitých dat. Kromě toho jsou popsány rámcové právní podmínky, a také přidané hodnoty, jež mohou už dnes nebo v budoucnu v chytré domácnosti na základě dat vznikat. K nim patří mimo jiné například automatické rozpoznání nouzové situace, automatický poplach vyslaný příslušníkům konkrétní domácnosti, případně přivolání záchranných jednotek jako forma rozšíření klasického domácího nouzového volání. Do budoucna bude možné přidávat různé druhy nouzových událostí, které Smart Home rozpozná. Užitečné služby může chytrá domácnost poskytnout například imobilním nebo nesoběstačným osobám. „Ve společnosti, která neustále stárne, je chytrá domácnost i klíčem k delšímu bezpečnějšímu životu ve vlastním domově,“ zdůraznil Klaas Moltrecht.


Mohlo by vás zajímat: BaFin tlačí na zlepšení vnitřní kontroly u Allianz


Příručka zpracovaná digitálním svazem Bitkom obsahuje zpracované i časté dotazy (FAQ) pro spotřebitele, stejně jako výhled na snahu a možnosti výrobců zvýšit transparentnost a porozumění pro zákazníky. „Protože jen informovaný klient může přijímat správná rozhodnutí a mít kontrolu nad svými daty,“ uzavřel Klaas Moltrecht.

Více informací ZDE.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články