Jak sdělili zástupci německého Spolkového statistického úřadu Destatis, v porovnání s posledním rokem před řáděním covidu (2019) a s ním spojenými omezujícími opatřeními se však počet dětí s újmou v dopravním provozu snížil o 8 %. Celkem žilo v Německu na konci roku 2022 více než 11,9 milionu dětí mladších 15 let, zatímco na konci roku 2021 to bylo přes 11,6 milionu. Na konci roku 2019 žilo v této zemi necelých 11,4 milionu dětí ve věku do 15 let. Počet usmrcených dětí v roce 2022 vzrostl oproti roku 2021 ze 49 na 51. V průměru bylo v roce 2022 každých 20 minut zraněno nebo usmrceno dítě při dopravní nehodě.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Recept na klientskou (ne)spokojenost
Nehody se stávají zejména starším dětem při cestě do školy
Šesti až čtrnáctileté děti mají obzvláště vysokou pravděpodobnost nehody mezi 7. a 8. hodinou ranní, v pracovní dny pondělí až pátek. To je obvyklá doba, kdy jsou děti na cestě do školy. V loňském roce bylo v těchto časech na silnicích zraněno nebo usmrceno 14 % z celkových 20 500 dětí stejného věku, které se staly účastníky nehod. V následujících hodinách do 13 hodin jsou počty nehod nižší. V době od 15 do 16 hodin dosahují druhé nejvyšší hodnoty s podílem 11 %.
Mladší děti se nejčastěji stávají účastníky nehod v autech, starší děti na kolech
Nejvíce dětí, které byly v roce 2022 účastníky dopravních nehod, jelo v tom okamžiku na kole (36 %). V autě se jich v tu chvíli v roli pasažéra nacházelo 34 % a 22 % šlo v době nehody pěšky.
Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Jiří Rusnok
Při pohledu na různé věkové skupiny se však ukazuje diferencovanější obraz: děti mladší 6 let jsou podle zprávy často na cestě v autě s pečujícími dospělými osobami; právě zde je největší pravděpodobnost, že se stanou účastníky dopravní nehody (58 % v roce 2022). Školáci se s rostoucím věkem pohybují v silničním provozu samostatně. Stoupá u nich adekvátně podíl cyklistů a chodců jako účastníků nehod. Školáci ve věku 6 až 14 let byli nejčastěji účastníky nehod na kole (42 %), 28 % jako cestující v autě a 21 % jako pěší chodci.
Komentáře
Přidat komentář