Německým pojistitelům vymírají klienti


			Německým pojistitelům vymírají klienti
19.1.2017 Zahraničí

Německým pojistitelům hrozí až do roku 2050 značný úbytek klientů. Podle aktuální studie Institutu pro řízení a hospodářský výzkum IMWF, ztratí pojistitelé provozující pojištění domácnosti, soukromé pojištění odpovědnosti a pojištění odpovědnosti z provozu vozidla více než 4 miliony klientů. Hlavní důvod tohoto poklesu je v demografickém vývoji. Problém vystihli souhrnně  takto: méně nových klientů a rostoucí škodní kvóta.

Podle studie zahrnuje věková skupina od 50 do 59 let nejvyšší počet pojištěných. Ovšem tento počet by měl klesnout z dnešních 13,2 mil. na 9,9 mil. v roce 2050. Nejvíce potenciálních nových klientů je podle autorů studie přirozeně ve věkové skupině od 20 do 29 let. Nicméně i v této věkové skupině by se měl počet pojištěných snížit o čtvrtinu, tj. ze současných 9,7 na 7,8 mil.dvacetiletých. Opačný trend by měl podle expertů nastat u generace nad 60 let. Počet pojištěných ve věkové skupině od 60 do 69 let by mohl vzrůst o 6,1 %, tj. z nynějších 9,9 mil. na 10,5 mil. v roce 2050.

Zvlášť citelná by měla být ztráta klientů v soukromém pojištění odpovědnosti, tj. v pojištění odpovědnosti občanů.  Zde počítají  autoři studie s poklesem klientů ve výši 4,61 mil. Značný úbytek klientů by měl nastat u počtu pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (minus 4,33 mil.) a u počtu pojištění domácnosti (minus 4,15 mil.). Velmi nepatrné by mělo být „oddrolení“ pojistného kmene u pojištění věna a kapitálového životního pojištění na vzdělání dětí (minus 0,15 mil.). Tyto typy pojištění jsou však poměrně málo rozšířené, neboť celkový počet pojištěných mezi 14 a 69 lety je pouze 0,86 mil.

Současně experti IMWF vycházejí z toho, že škodní kvóta se u pojištěných rizik, která s věkem narůstají, zvýší, a to především u pojištění nemoci a u pojištění péče. Aby se to vyrovnalo, muselo by se zvýšit pojistné. To by ovšem mohlo prohloubit podle expertů potíže při sjednávání nových pojištění.

Této spirále zhoršování rizika by měli pojistitelé s předstihem čelit, neboť základna pro budoucí strukturu pojištění je již dnes stanovena. Wilhelm Alms, předseda vědecké rady IMWF, oprávněně zdůrazňuje, že pouze ten, kdo si svými „chytrými“ pojistnými produkty, značkami či prodejní strategií cíleně zaváže mladší cílové skupiny, dlouhodobě přežije na pojistném trhu, kde dochází k stále se zostřující a vytěsňující hospodářské soutěži.  

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články