Za největší nebezpečí pro další rozvoj podnikání považují příslušní němečtí pojišťovací makléři regulaci a její účinky na jejich poradenskou činnost i na péči o klienta. 57 % respondentů zařadilo z hlediska budoucích výzev regulaci na první místo. Kromě toho specifikovali další nebezpečí, ale zajímavé je, že za nějaké ohrožení nepokládají digitalizaci.
Mohlo by vás zajímat: Gallagher Re: Škody z přírodních katastrof dosáhly v 1Q 2023 výše 77 mld. USD
K tomu je důležité dodat, že šetření neproběhlo na celém německém makléřském trhu. Bylo provedeno poradenskou společností Assekurata na objednávku pojišťovny Dela Versicherungen. V průběhu února a března 2023 bylo osloveno přes 200 pojišťovacích makléřů navázaných na zmíněnou pojišťovnu s tím, aby se vyjádřili k dalšímu vývoji obchodu v pojišťovnictví a pak také k nabízeným pojistným produktům Dela Versicherungen.
Mezi další výzvy byla zařazena pochopitelně inflace. 45 % respondentů se domnívá, že inflace a její dopady mohou negativně působit na poptávku. Vývoj úrokových sazeb a jejich vliv na poptávku hodnotí téměř polovina makléřů neutrálně a jen 24 % v tom spatřuje ohrožení jejich byznysu. K tématu digitalizace se němečtí pojišťovací makléři staví optimisticky. Zhruba polovina makléřů pokládá digitalizaci a její účinky na procesy mezi nimi a pojistitelem za příležitost. Pouze 7 % respondentů je názoru, že digitalizace představuje ohrožení jejich podnikání.
Mohlo by vás zajímat: Průměrná mzda klesla reálně o 6,7 %. Inflace úřaduje
Redakce VWH požádala o názor na výsledky dotazování dva vybrané experty na problematiku řízení a obchodu v pojišťovnictví. Ti rovněž vidí nebezpečí v rostoucím tlaku ze strany regulace. V dalším období očekávají více regulace, další digitalizaci pracovních procesů a tím jejich větší účinnost, silnější konkurenci ze strany online srovnávacích portálů a přímého prodeje i citelný vliv digitalizace na styčné body s klientem. Celkově prý bude trh redukovanější, čímž se zvýší tlak na makléře.
Komentáře
Přidat komentář