Rakušané znovu hodnotili image značek na trhu pojištění


			Rakušané znovu hodnotili image značek na trhu pojištění

"Klíčová výkonnost", "dynamika značky", "sociální a ekologická angažovanost": 1000 respondentů mělo v průzkumu trhu i letos ohodnotit 34 pojišťoven působících na rakouském trhu v těchto třech parametrech. UNIQA dokázala obhájit první místo ve všech třech kategoriích. Generali a Wiener Städtische se umístily vždy na druhém nebo třetím místě.

Stejně jako v předchozích letech provedla výzkumná agentura Market-Institut se sídlem v Linci opět svůj "Test pojistného trhu". Za tímto účelem bylo v březnu v tržním panelu dotazováno on-line cestou 1000 osob; podle Marketu je vzorek reprezentativní pro rakouskou populaci starší 16 let.


Mohlo by vás zajímat: ČKP: Se začátkem školního roku až dvojnásobně stoupá počet nehod s účastí dětí


Celkem bylo znovu dotazováno 34 poskytovatelů pojištění na rakouském trhu. Podrobné hodnocení bylo provedeno na základě minimálně 5% podpořené znalosti značky. V letošním roce splnilo toto kritérium 32 z 34 poskytovatelů; společnosti Vorarlberger Landesversicherung a FWU Life Austria byly z tohoto důvodu vyřazeny. Celkem bylo možné dosáhnout až 1 200 bodů, z toho 500 v kategorii "Klíčová výkonnost", 400 v kategorii "Drive značky" a 300 v kategorii "Společenská odpovědnost (CSR)".

Klíčové výkonnostní parametry

Hodnocení "klíčové výkonnosti" se zaměřilo na to, jak si značka vede z hlediska pokroku a míry plnění klíčových výkonnostních parametrů. Průzkum zjišťoval spontánní a podpořenou znalost značky, frekvenci využití služeb, zapamatovatelnost reklamy dané značky a nákupní motivaci respondentů. Oslovení hodnotili rovněž, zda se jedná z jejich pohledu o "top značku" (first choice), a také poměr cena/výkon. Pořadí tří nejlepších značek odpovídá pořadí z předchozího roku: Značka UNIQA se opět dokázala umístit nejlépe (158 bodů; 2022: 161), před Generali (131; 2022: 133) a Wiener Städtische (121; 2022: 131).


Mohlo by vás zajímat: Rizika spojená se zvířaty v pojištění vozidel (díl 1.)


Drive (dynamika) značky

"Brand drive" měl objasnit, jak velký "odpich čili dynamiku" značka představuje. Ústředními faktory zde byly sympatie a věrnost značce, dále otázka, za jak inovativní je značka považována, a ochota doporučovat ji dál. Pořadí první trojice je stejné jako u předchozího odstavce, a také stejné jako v roce 2022: UNIQA vede s 99 body (2022: 101) před Generali se 79 body (2022: 74) a Wiener Städtische s 66 body (2022: 73).

Sociální a ekologický závazek neboli CSR

Může společnost dosáhnout konkurenční výhody prostřednictvím sociální a ekologické angažovanosti? To byla otázka v kategorii "Společenská odpovědnost firem". Kritériem pro hodnocení v této kategorii byly význam podniku pro Rakousko, jeho společenská odpovědnost a důvěra ve značku. I zde se UNIQA umístila znovu na prvním místě (56 bodů; 2022: 59). Na druhém místě se umístila společnost Wiener Städtische (44 bodů; 2022: 48), na třetím Generali (41 bodů; 2022: 44). Pořadí odpovídá i zde rankingu z předchozího roku.


Mohlo by vás zajímat: Průměrná mzda klesla reálně o 3,1 %. Jak se daří pojišťovnictví?


Celkové pořadí

Pro celkové pořadí to znamená, že UNIQA si drží první místo s 314 body (2022: 322, první místo). Loňská třetí pojišťovna Generali je letos na druhém místě s 251 body (2022: 250). Loňská druhá příčka, Wiener Städtische, je na třetím místě s 230 body (2022: 252). První desítku uzavírají letos v tomto pořadí značky Allianz, Wüstenrot, Grazer Wechselseitige, Donau, Raiffeisen, Merkur a Zürich.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články