Spotřebitelských reklamací ve finančním sektoru loni v Německu prudce přibylo


			Spotřebitelských reklamací ve finančním sektoru loni v Německu prudce přibylo
28.5.2024 Zahraničí

Počet podání o nespokojenosti klientů se společnostmi z finančního sektoru dozorovému úřadu v Německu se v loňském roce zvýšil téměř o dvě třetiny na více než 38 000 případů. Zvláště zřetelnou vzestupnou tendenci vykazuje křivka v bankovním sektoru (nárůst o téměř 87 % na více než 27 500).

V pojišťovnictví došlo „pouze“ k pětinovému nárůstu na téměř 7 700 stížností a reklamací. Jako hlavní důvod nárůstu uvádí dozorový orgán chyby a opomenutí při obsluze klientů. V loňském roce obdržel Spolkový úřad pro finanční dohled (Bafin) celkem 38 233 stížností spotřebitelů na banky, pojišťovny a poskytovatele služeb v oblasti cenných papírů, což je o 61,8 % více než v roce 2022, oznámil začátkem dubna Bafin.


Mohlo by vás zajímat: Důchodová gramotnost: Otázka, kterou řeší statisíce Čechů


Počet stížností výrazně vzrostl ve všech oblastech. V oblasti pojišťovnictví se jako problémy, které opakovaně způsobily roztrpčení klientů pojišťoven, uvádí ze strany Bafinu „pomalé vyřizování pojistných událostí a pomalé vyplácení pojistného plnění“.

Počet stížností v porovnání s počtem smluv je nízký

Ve vztahu k přibližně 475,5 milionu smluv v životním, soukromém zdravotním a sdruženém pojištění je však počet stížností stále zanedbatelný. Tato skutečnost se nemění ani při připočtení počtu stížností podaných rozhodčím centrům v rámci odvětví pojišťovnictví.

V loňském roce obdržel ombudsman pro pojišťovnictví 17 324 žádostí o zahájení řízení o řešení sporů proti pojišťovnám. Podle „Zprávy o činnosti za rok 2023“ to bylo o 14,4 % více než v předchozím roce.

Naopak méně práce měl ombudsman pro soukromé zdravotní pojištění a pro pojištění dlouhodobé péče, jenž v loňském roce dostal 5 414 žádostí o zprostředkování. To odpovídalo poklesu o jednu šestinu na nové historické minimum.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Klienti pojišťoven, držte si peněženky!


Více reklamací především s bankovními problémy

Počet stížností na poskytovatele služeb v oblasti cenných papírů vzrostl přibližně o šestinu (na 2 835 případů). Podání se týkala především dlouhé doby odezvy, neadekvátních odpovědí nebo potíží v souvislosti s převody na účty cenných papírů.

Zvláště výrazně vzrostl počet stížností na banky a úvěrové instituce: o 86,6 % na 27 536. Nejvíce nespokojenosti vyvolaly výpadky v obsluze klientů, problémy se zrušením účtu, pozdní vydání ročního daňového potvrzení a nepřípustné poplatky za smlouvy stavebních spořitelen.

Podle Christiana Bocka, vedoucího oddělení ochrany spotřebitelů úřadu Bafin, lze v bankovním sektoru pozorovat zvláštní faktor: „Značnou část stížností na narušení zákaznického servisu v retailu v bankách lze vysledovat u jedné finanční instituce.“ Konkrétní jméno Bock ale neuvedl.

Dohledový orgán Bafin rovněž uvedl, že v roce 2023 si spotřebitelé stěžovali na společnosti spravující kapitál ve 182 případech. To bylo téměř dvakrát více než před rokem.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články