ČNB: polovina všech stížností směřuje na oblast pojišťovnictví


			ČNB: polovina všech stížností směřuje na oblast pojišťovnictví
2.12.2009 Legislativa

Na oblast pojišťovnictví směřuje víc než polovina stížností, které obdrží sekce dohledu nad finančním trhem České národní banky od klientů. „V průměru je to 300 až 350 stížností ročně, kterými se musíme zabývat. Musíme stížnosti dál vyhodnocovat, zda nedochází k systémovým nedostatkům, případně žádáme na pojišťovacím zprostředkovateli nápravu současné situace, uvedla na semináři Institute for International Research RNDr. Zuzana Silberová, náměstkyně ředitele sekce dohledu nad finančním trhem v ČNB.

Reagujete na komentář

 

M.Polák, 3. 12. 2009
Místo služby pouhý byznys /1
Vážená paní Silberová by nejspíš měla navštívit oblast tzv. pseudozprostředkovatelů (pošty a jejich doručovatelky, pobočky na stavebních spořitelnách a bankách) a určitě by nevycházela z údivu-zde by stačilo jen pár otázek (co je to kapitálová hodnota, co je odbytné, co je to rizikové pojistné, kdy se dá smlouva redukovat atd. St. spořitelny a hypoteční banky drze vnutí svým klientům pojištění o kterém více méně nic neví, a o následném servisu raději polmčet. Jakým způsobem jsou agenti nuceni pojišťovnami k uzavírání smluv ŽP, tak to je kapitola sama pro sebe. Nekompromisní nátlak za použití výhůžek a sankcí, pokud nesjedná agent počet smluv podle představ pojišťoven. Zde se potom agenti snaží plnit jakkoli i za cenu toho, že klientovi nesdělí úplnou pravdu.

Pozn.: položky označené * jsou povinné.