Insurance Europe dále vymezuje směrem k tvůrcům politik následující požadavky:
- zajistit právní jistotu a vyhnout se duplikačním požadavkům v oblastech, jako je zveřejňování či poskytování informací. Proto by měla být některá zbývající ustanovení přenesena též do směrnice o právech spotřebitelů[1],
- vyvarovat se negativních důsledků vyplývajících ze zavedení nového „tlačítka“ pro výpověď. Může totiž dojít k tomu, že spotřebitelé budou nechtěně nepojištěni,
- odstranit požadavek na předsmluvní informace minimálně jeden den před tím, než je spotřebitel vázán nějakou distanční smlouvou. To je totiž v rozporu s očekáváními spotřebitelů ohledně rychlého a jednoduchého nákupního procesu v rozšiřujícím se digitálním světě a s jejich potřebami, pokud jde o získání okamžitého pojistného krytí. Týká se to například cestování nebo pronajmutí auta,
- odstranit požadavek, aby spotřebitel mohl vždy získat přímý osobní kontakt, protože by to nebylo kompatibilní s vývojem digitalizace. Například chatbots jsou k dispozici neustále (po dobu 24 h sedm dní v týdnu). Ovšem požadovat zajištění trvalého přímého osobního kontaktu by bylo extrémně nákladné,
- poskytnout pojistitelům dostatečný čas na aplikaci, například 6 měsíců od konce implementačního období.
Mohlo by vás zajímat: Slizký finanční poradce, Alzák a zelená karta v mobilu
Zájemci o tuto problematiku se mohou seznámit s úplným zněním výše uvedených klíčových sdělení IE.
[1] Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU ze dne 25. října 2011 o právech spotřebitelů, kterou se mění směrnice Rady 93/13/EHS a směrnice Evropského parlamentu a Rady 1999/44/ES a zrušuje směrnice Rady 85/577/EHS a směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES
Komentáře
Přidat komentář