Insurance Europe důrazně doporučuje přezkoumat úlohu směrnice DMD


			Insurance Europe důrazně doporučuje přezkoumat úlohu směrnice DMD

Federace Insurance Europe (IE) zveřejnila prohlášení, v němž informuje o své odpovědi na konzultaci Evropské komise ke směrnici 2002/65/ES ze dne 23. září 2002 o uvádění finančních služeb pro spotřebitele na trh na dálku a o změně směrnice Rady 90/619/EHS a směrnic 97/7/ES a 98/27/ES. Tato směrnice je označována zkratkou DMD (Distance Marketing Directive – směrnice o marketingu na dálku).

Insurance Europe ve svém stanovisku zdůraznila obavy ohledně toho, zda má DMD[1] stále význam (relevanci), a to s ohledem na nedávnou specifickou produktovou legislativu, do níž patří především směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/97 ze dne 20. ledna 2016 o distribuci pojištění (IDD). Podle IE je rovněž nutné vzít v úvahu změny v očekávání spotřebitelů, jež jsou spojeny s technologickým pokrokem a využíváním technologií.  


Mohlo by vás zajímat: Šichtařová a Vavruša: Sociální lid žádá socialistický lynč


DMD by měla být podle IE přezkoumána tak, aby bylo zajištěno, že budou zachována toliko relevantní ustanovení, která by v ideálním případě byla přemístěna (doslova „vytlačena“) do specifické produktové legislativy. Ale vždy, když dojde k nesouladu mezi DMD a specifickou produktovou legislativou, jako je IDD, tak v zájmu právní jistoty by měla mít přednost právě IDD. Zásadní sdělení IE tedy zní: „Při přezkumu DMD je třeba se vyhnout nesouladu a duplicitám s jinými právními akty EU.“ Ze sdělení IE je možno kliknutím přejít na plné znění odpovědi IE na danou konzultaci.[2] Zájemcům o marketing v pojišťovnictví lze prostudování daného textu jedině doporučit.


Mohlo by vás zajímat: Fintechové firmy CreaSoft a IFA Services se spojily. Vzniká TORKILD a.s.


Jako vhodný příklad lze uvést argumentaci IE zejména k aplikaci předsmluvních informací vymezených v DMD. IE konstatuje, že pojistitelé plní informační požadavky stanovené DMD. Nicméně tato směrnice přináší spotřebitelům jen malý prospěch. Kromě toho daná právní úprava je prý komplikovaná a nákladná pro pojistitele, kteří musejí vyhovět informačním požadavkům z různých zdrojů regulace. IE dále upozorňuje, že na některých pojistných trzích jsou stanoveny ještě dodatečné národní regulatorní požadavky. Jádrem této části vyjádření IE ovšem je, že většina informačních požadavků obsažených v DMD je vzhledem k pozdější specifické produktové legislativě zastaralá.


[1] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A02002L0065-20180113
[2] https://www.insuranceeurope.eu/mediaitem/0f32d11f-0ddd-4013-9938-3573ca63e068/Response%20to%20the%20Directive%20on%20Distance%20Marketing%20of%20Consumer%20Financial%20Services%20consultation.pdf

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články