Předběžně dohodnutým zněním se v návaznosti na rozhodnutí Evropského soudního dvora mění oblast působnosti směrnice, včetně nových definic „vozidla“ a „provozu vozidla“. Toto znění rovněž poskytuje členským státům nové možnosti pro stanovení vnitrostátních výjimek z pojistné povinnosti. Z oblasti působnosti směrnice bude vyloučeno použití vozidla při motoristických akcích a činnostech, a to za předpokladu, že existuje alternativní pojištění.
Mohlo by vás zajímat: Zpráva o finanční stabilitě: Jak uspělo pojišťovnictví v zátěžových testech ČNB?
Kromě toho budou v každém členském státě zřízeny orgány, které zajistí, aby v případě insolvence pojišťovny vozidla odpovědného za dopravní nehodu mohla být poškozeným stranám poskytnuta náhrada škody v členském státě jejich bydliště; orgán v daném členském státě poté požádá o úhradu od orgánu v domovském členském státě insolventního pojistitele.
Spolunormotvůrci se rovněž dohodli na vytvoření potvrzení o škodním průběhu předchozích pojištění harmonizovaného na úrovni EU a na nových pravidlech, která mají zabránit diskriminaci v zacházení s pojistníky na základě jejich státní příslušnosti nebo předchozího členského státu bydliště.
Mohlo by vás zajímat: Počty ekonomických subjektů rostou
Revidované znění rovněž zahrnuje:
- posílená pravidla týkající se kontrol pojištění,
- zvýšené harmonizované částky minimální ochrany pro případ újmy na zdraví a hmotné škody v celé EU,
- cílené změny rámce pro odeslaná vozidla a ustanovení o nehodách způsobených přívěsem taženým vozidlem, nezávislých nástrojích pro porovnávání cen motorových vozidel, informačních střediscích a informacích pro poškozené strany.
Další postup
Očekává se, že po revizi právníky-lingvisty bude směrnice na podzim přijata Parlamentem a Radou. Po podpisu a zveřejnění v Úředním věstníku EU bude znění do 24 měsíců ode dne vstupu v platnost provedeno ve vnitrostátním právu.
Komentáře
Přidat komentář