Způsobem, který autoři bezpečnostní zprávy uvedly v textu, je možné otevřít miliony aut vyrobených automobilkou Volkswagen od roku 1995. Autorizační kódy jejích automobilů je možné zkopírovat a využít k vniknutí dovnitř. Stejnou systémovou chybu obsahují i automobily značky Ford, Opel, Chevrolet a Renault.
Ve zprávě, doručené v pátek na konferenci o bezpečnosti Usenix, konající se ve státě Texas v USA autoři uvádějí, že zloději by mohli využít volně dostupné nástroje k získání přístupových kódů potřebných k otevření automobilu, během jejich přenosu radiovou frekvencí.
Volkswagen v reakci na zprávu upozornil, že tento problém se netýká žádného z jejich posledních modelů. „Golf, Tiguan, Touran ani Passat nejsou tímto problémem postiženi. V případě posledních modelů již došlo k vyřešení těchto bezpečnostních problémů bezpečnostními techniky. Naši specialisté neustále pracují na zlepšování bezpečnostních opatření, ale garance stoprocentní bezpečnosti zkrátka neexistuje,“ zní z vyjádření automobilky.
Zpráva obsahuje přesný postup, jak systém zamykání obejít. „Není zatím jisté, jestli současní zloději již tento systém využívají, ale média v USA v posledních letech mnohokrát psala o nevysvětlitelném vloupání do automobilu bez použití násilí. Přesné číslo však uvést nelze," zní ze zprávy.
Automobilka General Motors uvedla, že tento problém pro ní nepředstavuje výrazné riziko a že neplánuje systém zatím měnit. Podle jejího vyjádření je postup hacknutí automobilu komplikovaný a v praxi nevyužitelný.
Autoři zprávy upozorňují i pojišťovny a vyzívají je, že by měly tuto skutečnost přijmout jako fakt. V opačném případě by pojišťovna mohla dojít k mylnému podezření, že se klient snaží spáchat pojistný podvod.
Jediné protiopatření, které může zabránit „pirátskému“ získání autorizační frekvence, je podle autorů, vrátit se zpět k využívání uzamykání automobilu klasickým mechanickým způsobem, otočením klíče v zámku.
Autory bezpečnostní zprávy jsou Flavio Garcia, David Oswald, a Pierre Pavlides z Birminghamské univerzity počítačových věd a Timo Kasper z německé bezpečnostní Kasper & Oswald GmbH.
Přesný postup, který autoři ve své zprávě uvedli, nebyl z bezpečnostních důvodů zveřejněn. Po zhlédnutí tohoto videa, si však lze snadno uvědomit, že vniknout do zamčeného auta není zase až takový problém.
Komentáře
Přidat komentář