Fotbalová zajímavost: AXA sponzoruje FC Liverpool


			Fotbalová zajímavost: AXA sponzoruje FC Liverpool

AXA uskutečnila reklamní obchod s fotbalovým mužstvem anglické Premier League FC Liverpool. Výkonný ředitel AXA Thomas Buberl to komentoval tímto sloganem: „Naši klienti nikdy nejdou sami“. Tato TOP pojišťovna se chce s pomocí FC Liverpool stát známější na asijském trhu.

AXA vychází jistě z toho, že v Asii neustále roste obec fanoušků anglické Premier League a právě Asii tato pojišťovna pokládá za jeden ze svých klíčových trhů. AXA je nesporně špičkový globální hráč. Nedávno byla poradenskou společností v oblasti obchodních značek Interbrand vyhodnocena jako nejznámější značka v pojišťovnictví, a to již podesáté v řadě. V globálním srovnání se všemi podniky zaujímá AXA pozici 47 a Allianz 49. Na prvním místě je společnost Apple, následovaná Google a Amazon.

Pokud jde o FC Liverpool, ten je podle Brand Finance – společnosti hodnotící značky – na devátém místě mezi nejcennějšími fotbalovými kluby světa. Nejvýše stojí Manchester United s tržní hodnotou 1,7 mld. USD. Až teprve za ním je Real Madrid s tržní hodnotou 1,4 mld. USD. V této souvislosti je třeba zmínit, že šest z TOP 10 mužstev je z Anglie. Anglická liga je považována za finančně nejsilnější ve světě, a to především díky astronomickým televizním a sponzorským obchodům. Poskytuje ve světovém srovnání nejpříznivější reklamní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: Absurdní situace: Právní rizika nyní často větší než provozní


Například smlouvy s televizní společností Sky a společností British Telecom přinesou Premier League do konce roku 2019 asi 6,9 mld. eur. Před FC Liverpool jsou v žebříčku nejcennějších klubů ještě anglická mužstva Chelsea, Manchester City a Arsenal. Tržní hodnota FC Liverpool byla oceněna na 908 mil. USD. Ovšem s penězi od AXA a s trenérem Jürgenem Kloppem by mohl tento klub v příštích letech zmíněné tři anglické kluby předehnat. Letos se Liverpoolu velmi daří a patří k favoritům celé soutěže. Za úspěchy stojí právě trenér Jürgen Klopp, který v Liverpoolu vydělává 10 mil. eur ročně.

AXA se chce v Kloppově úspěchu ohřát. Plánované partnerství na dobu více než čtyř let zahrnuje úzkou spolupráci s „výstrojáři“ mužského i ženského výběru, kondičními trenéry a manažery klubu s cílem podporovat společné hodnoty jako například zdravý životní styl. Finanční podmínky ujednání nebyly zveřejněny. Skutečností je, že rozhodnutí AXA spolupracovat s FC Liverpool není v pojišťovnictví nikterak výjimečné, protože v posledních letech sponzorují fotbalové kluby stále více velcí i malí hráči z pojišťovnictví.

Například zdravotní pojišťovna Barmenia z Wuppertalu, která je středně velkým podnikem, uzavřela před dvěma lety smlouvu o sponzoringu s fotbalovým klubem Bayer Leverkusen ve výši 5,5 mil. eur ročně, což je téměř stejná částka, kterou Allianz poskytuje fotbalovému klubu FC Bayern Mnichov. Propojení jde u některých pojišťoven tak daleko, že vstupují do klubů jako investoři. Tak pojišťovna Signal Iduna získala v roce 2005 účast v klubu Borusia Dortmund a Allianz má od roku 2000 podíly v FC Bayern Mnichov.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články