Kdo získá titul Pojišťovna roku?


			Kdo získá titul Pojišťovna roku?
7.5.2008 Pojistný trh

Celkem 550 pojišťovacích makléřů sdružených v Asociaci českých pojišťovacích makléřů bude i letos volit Pojišťovnu roku 2007.

 

V letošním 8. ročníku budou hodnotit 36 pojišťovacích společností na českém trhu podle nejdůležitějších profesionálních kritérií. K nim patří, jak pojišťovny dokážou uspokojit požadavky pojistníků, jak kvalitní produkty nabízejí a jak spolupracují se svými nejdůležitějšími obchodními partnery.

 

Podle předsedy AČPM Zdeňka Voharčíka je cílem přinést odbornou alternativu k řadě spotřebitelských soutěží, které spíše než parametry produktů a skutečnou úroveň servisu hodnotí popularitu jednotlivých pojišťoven tvořenou  především reklamou.

 

Makléři budou v anketě hodnotit pojišťovny v dílčích kategoriích a z jejich výsledků vzejdou hlavní vítězové soutěže – v neživotním pojištění, v životním pojištění a specializovaný pojistitel. Zároveň se budou hodnotit pojistné produkty. Výsledky soutěže AČPM slavnostně vyhlásí 21. května.

 

Loni se absolutním vítězem soutěže a držitelem titulu Pojišťovna roku 2006 stala Evropská Cestovní Pojišťovna, v životním pojištění zvítězila Pojišťovna České spořitelny a v kategoriích občanských pojištění i spolupráce s makléři Kooperativa.

 

Výsledky prvního čtvrtletí podle ČAP ukazují, že růst obnovilo neživotní pojištění (o 5,4 %), zejména pojištění majetku a především podnikatelská pojištění (8% růst).

 

Předběžné údaje potvrzují pozitivní trend ve vývoji tuzemského pojistného trhu i přesto, že údaj o vývoji životního pojištění na první pohled příliš optimisticky nevypadá: Předepsané pojistné sice vzrostlo o 6,7 %, ale v meziročním srovnání je to téměř o polovinu méně. Ubylo zejména jednorázově placených smluv, ale zvýšená dynamika běžně placeného pojistného částečně kompenzovala tento úbytek. Navíc postupně roste i průměrné pojistné na nově uzavřených smlouvách. Je ale také zřejmé, že nejprodávanější produkty IŽP v současné situaci korekce akciových trhů ztrácejí na atraktivitě obecně. To by mohlo pomoci k přesunu pozornosti na vlastní základ pojišťovnictví spočívající ve vlastní rizikové složce životního pojištění, na což apelovala již na jaře i ČAP.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS