Ceny komodit na finančním trhu rostou stejně jako inflace. Z per evropských i tuzemských legislativců přichází stále nové paragrafy a regulace. Jak v těchto aktuálních výzvách obstojí české a slovenské pojišťovny? Jak koronavirová krize proměnila pojistný byznys? Jak vypadá likvidace pojistných událostí či prodej životního pojištění po digitální transformaci? Jak vyvážit on-line komunikaci s klienty a zachovat osobní přístup? Stanou se nové nástroje přidanou hodnotou pro klienty? Je odpovědnost vůči životnímu prostředí móda, povinnost, nebo nutnost? To byla hlavní témata konference s příznačným názvem Nové výzvy pojišťovnictví ČR a SR, kterou připravila 4. listopadu v hotelu Courtyard by Marriott společnost conforum.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Co může po volbách „zatopit“ pojistnému sektoru?
Po zahájení konference moderátorem Janem Ježdíkem ze společnosti JJMC se úvodní přednášky ujal hlavní ekonom a vedoucí ekonomického a strategického výzkumu Komerční banky Jan Vejmělek, který se podíval na makroekonomický vývoj v ČR a SR s dopadem aktuálního ekonomického dění na pojistný trh. Po něm si vzal slovo ředitel odboru Finanční trhy II za Ministerstvo financí Jiří Beran, jenž popisoval těžkosti spojené s revizí směrnice Solvency II a dopady na tuzemské pojišťovny, představil také nové návrhy evropského orgánu dohledu EIOPA a shrnul postoj, který k těmto plánům zaujala Insurance Europe. V neposlední řadě se také zaměřil na motorovou směrnici a její implementaci do české legislativy.
Po přestávce na kávu proběhla očekáváná panelová diskuze, ve které debatovali zakladatel Pillow pojišťovny Jakub Strnad, generální ředitel Slavia pojišťovny Karel Waisser a ředitel úseku pojištění osob Kooperativa pojišťovny Petr Procházka. Panelisté se podívali na legislativní a politické výzvy českého pojišťovnictví, diskutovali o komerčním zdravotním pojištění a možnostech zvýšení finanční gramotnosti a osobní odpovědnosti klientů. Na přetřes přišla také klíčová problematika digitalizace a prodiskutovala se i oblast snižování provozních nákladů a zvyšování provozní účinnosti. Na závěr se osobnosti pojistného trhu podělili se svými názory na principy udržitelnosti. Poté následovala přednáška vedoucího Compliance pro ČR a SR z pojišťovny MetLife Alexandera Kulta, který informoval návštěvníky o zásazích dohledových orgánů do autonomie vůle. Zamyslel se nad dohledovými benchmarky, nad intervencemi podle PRIIPs a nad různorodou povahou správního dozoru.
Mohlo by vás zajímat: ČAP k 3Q 2021: Léto přineslo enormní růst majetkových škod
Po obědě přišlo na řadu téma životního pojištění. Specialistky z Generali Česká pojišťovny Markéta Filová a Veronika Novák zhodnotily, zdali si lze sjednat životní produkt „na dvě kliknutí“. Charakterizovaly rovnováhu mezi zjednodušením procesu a rizikem ztráty důležitých vstupních informací a popsaly míru souladu mezi rychlostí a kvalitou produktu nejen pro pojišťovnu ale i pro samotného klienta. Nastínily i způsob, jak uchopit zdravotní dotazník v digitálním světě. Poté je vystřídal Daniel Šafrán, jednatel EUCS Analytics, který probral sjednávání životního pojištění přes srovnávač, uvedl, jaké jsou rozdíly mezi srovnavači produktů životního a neživotního pojištění a argumentoval, zdali je srovnávač vhodný jako externí prodejní kanál.
Před přestávkou na kávu dostal prostor k vystoupení ředitel odboru regulace z Národního centra kybernetické bezpečnosti Adam Kučínský. Ten se shrnul výzvy, které do sféry kybernetické bezpečnosti přinesl covid, uvedl současné trendy v řízení kybernetických rizik, představil nejčastější vektory útoku na různorodé organizace, dopady těchto útoku a definoval efektivní investice do bezpečnostních opatření.
Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Martin Diviš
Spokojenost zaměstnanců a správný mix práce doma a v kanceláři – to bylo téma pro obchodní ředitelku KOS z Allianz pojišťovna Alenu Pomahačovou. Ta se ve své prezentaci pokusila odpovědět na často kladené dotazy, jak zaměstnanci zvládli okamžitý přechod na homeoffice a návrat zpátky na pracoviště v praxi, jaká byla specifika nastavování práce z domova anebo jak se změnilo odměňování a benefity po pandemii. Konferenci pak uzavřela přednáška Martina Křivánka a Martina Hrdého ze společnosti KPMG, která se zaměřila na Zelenou dohodu pro Evropu a udržitelnost ve finančních institucích. Konkrétně se pak oba odborníci soustředili na přechod na zelenou ekonomiku v sektoru pojišťovnictví v ČR, zamysleli se nad tím, zdali je odpovědnost vůči životnímu prostředí móda, povinnost nebo nutnost a zhodnotili, jakou úlohu hraje strategie Environment Social Governance ve vnímání značky u klientů.
Komentáře
Přidat komentář