Konference: Nové výzvy pojišťovnictví v době pandemie


			Konference: Nové výzvy pojišťovnictví v době pandemie
5.11.2021 Pojistný trh

Celý svět prochází turbulentními změnami. Téměř dva roky rezonuje kolem nás téma koronaviru, jenž ovlivňuje životy nás všech. Jak se tato situace dotýká pojišťovnictví, se probíralo na odborné konferenci společnosti conforum.

Ceny komodit na finančním trhu rostou stejně jako inflace. Z per evropských i tuzemských legislativců přichází stále nové paragrafy a regulace. Jak v těchto aktuálních výzvách obstojí české a slovenské pojišťovny? Jak koronavirová krize proměnila pojistný byznys? Jak vypadá likvidace pojistných událostí či prodej životního pojištění po digitální transformaci? Jak vyvážit on-line komunikaci s klienty a zachovat osobní přístup? Stanou se nové nástroje přidanou hodnotou pro klienty? Je odpovědnost vůči životnímu prostředí móda, povinnost, nebo nutnost? To byla hlavní témata konference s příznačným názvem Nové výzvy pojišťovnictví ČR a SR, kterou připravila 4. listopadu v hotelu Courtyard by Marriott společnost conforum.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Co může po volbách „zatopit“ pojistnému sektoru?


Po zahájení konference moderátorem Janem Ježdíkem ze společnosti JJMC se úvodní přednášky ujal hlavní ekonom a vedoucí ekonomického a strategického výzkumu Komerční banky Jan Vejmělek, který se podíval na makroekonomický vývoj v ČR a SR s dopadem aktuálního ekonomického dění na pojistný trh. Po něm si vzal slovo ředitel odboru Finanční trhy II za Ministerstvo financí Jiří Beran, jenž popisoval těžkosti spojené s revizí směrnice Solvency II a dopady na tuzemské pojišťovny, představil také nové návrhy evropského orgánu dohledu EIOPA a shrnul postoj, který k těmto plánům zaujala Insurance Europe. V neposlední řadě se také zaměřil na motorovou směrnici a její implementaci do české legislativy.

Po přestávce na kávu proběhla očekáváná panelová diskuze, ve které debatovali zakladatel Pillow pojišťovny Jakub Strnad, generální ředitel Slavia pojišťovny Karel Waisser a ředitel úseku pojištění osob Kooperativa pojišťovny Petr Procházka. Panelisté se podívali na legislativní a politické výzvy českého pojišťovnictví, diskutovali o komerčním zdravotním pojištění a možnostech zvýšení finanční gramotnosti a osobní odpovědnosti klientů. Na přetřes přišla také klíčová problematika digitalizace a prodiskutovala se i oblast snižování provozních nákladů a zvyšování provozní účinnosti. Na závěr se osobnosti pojistného trhu podělili se svými názory na principy udržitelnosti. Poté následovala přednáška vedoucího Compliance pro ČR a SR z pojišťovny MetLife Alexandera Kulta, který informoval návštěvníky o zásazích dohledových orgánů do autonomie vůle. Zamyslel se nad dohledovými benchmarky, nad intervencemi podle PRIIPs a nad různorodou povahou správního dozoru.


Mohlo by vás zajímat: ČAP k 3Q 2021: Léto přineslo enormní růst majetkových škod


Po obědě přišlo na řadu téma životního pojištění. Specialistky z Generali Česká pojišťovny Markéta Filová a Veronika Novák zhodnotily, zdali si lze sjednat životní produkt „na dvě kliknutí“. Charakterizovaly rovnováhu mezi zjednodušením procesu a rizikem ztráty důležitých vstupních informací a popsaly míru souladu mezi rychlostí a kvalitou produktu nejen pro pojišťovnu ale i pro samotného klienta. Nastínily i způsob, jak uchopit zdravotní dotazník v digitálním světě. Poté je vystřídal Daniel Šafrán, jednatel EUCS Analytics, který probral sjednávání životního pojištění přes srovnávač, uvedl, jaké jsou rozdíly mezi srovnavači produktů životního a neživotního pojištění a argumentoval, zdali je srovnávač vhodný jako externí prodejní kanál.

Před přestávkou na kávu dostal prostor k vystoupení ředitel odboru regulace z Národního centra kybernetické bezpečnosti Adam Kučínský. Ten se shrnul výzvy, které do sféry kybernetické bezpečnosti přinesl covid, uvedl současné trendy v řízení kybernetických rizik, představil nejčastější vektory útoku na různorodé organizace, dopady těchto útoku a definoval efektivní investice do bezpečnostních opatření.


Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Martin Diviš


Spokojenost zaměstnanců a správný mix práce doma a v kanceláři – to bylo téma pro obchodní ředitelku KOS z Allianz pojišťovna Alenu Pomahačovou. Ta se ve své prezentaci pokusila odpovědět na často kladené dotazy, jak zaměstnanci zvládli okamžitý přechod na homeoffice a návrat zpátky na pracoviště v praxi, jaká byla specifika nastavování práce z domova anebo jak se změnilo odměňování a benefity po pandemii. Konferenci pak uzavřela přednáška Martina Křivánka a Martina Hrdého ze společnosti KPMG, která se zaměřila na Zelenou dohodu pro Evropu a udržitelnost ve finančních institucích. Konkrétně se pak oba odborníci soustředili na přechod na zelenou ekonomiku v sektoru pojišťovnictví v ČR, zamysleli se nad tím, zdali je odpovědnost vůči životnímu prostředí móda, povinnost nebo nutnost a zhodnotili, jakou úlohu hraje strategie Environment Social Governance ve vnímání značky u klientů.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články