International Association of Insurance Supervisors (IAIS) definuje pojem mikropojištění jako ochranu lidí s nízkými příjmy proti konkrétní rizikům. Pojistné závisí na tom, o jaká rizika jde a jak vysoké náklady ochrana před rizikem vyžaduje. Koncept tohoto pojištění je různý v závislosti na tom, pro jaké lidi je takový produkt vytvořen. Smlouva se obvykle uzavírá na jeden rok.
Komerční pojišťovny vidí v nabídce mikropojištění možnou cestu, jak dosáhnout většího podílu na trhu. Instituce jako např. Světová banka se naopak tímto způsobem zaměřují na možné snížení chudoby v rozvojových zemích. Žurnalisté a analytici srovnávají velikost tohoto trhu se základnou oné pověstné produktové pyramidy. Odborníci zase vedou spory na téma, zda vývoj finančního sektoru v této oblasti má stejný význam jako industrializace pro udržitelný ekonomický růst.
V podstatě má mikropojištění stejný význam jako tradiční pojištění: umožňuje klientům, ať už jde o fyzické osoby nebo podnikatele, přenést svá rizika na jiné subjekty a „nakoupit“ si určitou míru bezpečnosti, kterou potřebují ke svému životu nebo podnikání.
Mikropojištění tak přináší prospěch všem. Pojišťovny si hodně slibují od nárůstu klientů a od růstu zisku, který jim takový krok může vynést.
Odborníci definují mikropojištění jako pojištění, které je navrženo speciálně pro klienty, kteří mají nízké příjmy. A na těchto trzích se také prodává.
Mezi země, kde lze mikropojištění využít, patří například Indonésie nebo Filipíny.
Zdroj: Lloyd´s

Komentáře
Přidat komentář