Asistence k pojištění zajistí pomoc při domácích karambolech


			Asistence k pojištění zajistí pomoc při domácích karambolech
1.10.2019 Produkty

Nabídka pojišťoven pro zabezpečení domů a domácností je bohatá, pokrýt lze už prakticky každé riziko. „Po produktové stránce má klient dnes opravdu na výběr. Konkurence se nyní přesouvá do oblasti asistenčních služeb k pojištění. Ty zažívají nebývalý rozmach a jsou opravdovým pomocníkem v nejen v nepříjemných situacích, jako jsou závady spotřebičů nebo drobné katastrofy,“ říká Zdeněk Kučera, vedoucí pojištění živností a občanského majetku UNIQA pojišťovny.

Proč se pojišťovny nyní soustředí právě na asistenční služby?

Jde o to, že dnešní zákazník chce dostat nejen pojistné krytí, ale očekává komplexnější řešení pro krizové situace z jednoho místa. Z pojišťoven se tak stávají vlastně poskytovatelé všestrannějších služeb. V rámci tuhé soutěže mezi jednotlivými subjekty na trhu je právě oblast asistenčního servisu tou, kde lze zabodovat u klienta lepší nabídkou. Stále více se mluví o zákaznické zkušenosti a jak jí vycházet vstříc. A když pojistitel v nouzi nabídne nejen rychlé vyřízení škody a finanční náhradu, ale současně pošle na místo kompetentního řemeslníka k odstranění závady nebo odborně poradí, jak dál postupovat, klient se cítí mnohem lépe obsloužen za pojistné, které často léta pravidelně platí.


Mohlo by vás zajímat: Výsledky německého pojišťovnictví v roce 2018


V jakém směru pojišťovny asistenci rozšiřují?

Určitý rozsah základních plnění je nedílnou součástí kvalitních pojištění pro bydlení už roky. K nim patří pomoc zámečníka, když si klient omylem zabouchne dveře, případně ztratí klíče, a nemůže se dostat domů. Když praskne vodovodní potrubí a do koupelny se valí voda, pošle pojišťovna instalatéra. Když se rozbije okno, zařídí obratem sklenáře. Dalšími smluvními profesemi, jimiž dnes pojišťovny v rámci asistence disponují, jsou plynaři, topenáři nebo pokrývači. K nim byly doplněny služby deratizace a dezinfekce pro případ výskytu hlodavců nebo hmyzu. Další užitečnou službou je oprava porouchaných domácích spotřebičů u zákazníka doma. Doprava odborníků na místo je hrazena pojišťovnou, a stejně tak je krytý z pojištění určitý finanční limit konkrétního výkonu a s ním spojeného materiálu.

Umí pojišťovny také pomoci například v zapeklitějších právních otázkách spojených s bydlením?

Pro tyto účely je zřízena právní asistence spočívající především v telefonických konzultacích. Právník radí klientovi při ochraně jeho oprávněných zájmů při porušení právních předpisů ze strany třetích osob, případně v řízení, které je naopak vedeno proti klientovi ve vztahu k nemovitostem. Servis je dostupný po celý den až do večera. Zákazník může získat i kontakt na vhodného advokáta, například pro správné sepsání smluv. Další oblasti, které právní asistence pokrývá, jsou spotřebitelské spory, spory s dodavateli služeb apod.


Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2018 v Česku dle oPojištění.cz


Lidé dnes kladou velký důraz na volný čas a své koníčky. Lze využít asistenci nějak i pro tuto oblast?

Ano, i na to pojišťovny myslí. Dnes už může klient čerpat z asistence k pojištění například i zahradnické konzultace. UNIQA zase poskytuje pomoc cyklistům při defektu jejich kola. Nepojízdné kolo odveze zdarma do servisu, nechá ho opravit až do limitu 5.000 korun a kolo uschová na nezbytnou dobu do převzetí.

Jak reagují pojišťovny na stále vyšší vybavenost domácností technologiemi?

Součástí kvalitní asistence je i IT služba na telefonu, která ve lhůtě desítek minut umí začít řešit problém s domácím počítačem, a to jak s hardwarem, tak i softwarem. Pomůže při instalaci nových počítačů, nastavení periferních zařízení, s aktualizací nových verzí software, poradí uživatelům s elektronickou poštou nebo internetovými vyhledávači. Kromě počítačů zahrnují konzultace i televize, přehrávače disků, digitální fotoaparáty a kamery nebo mobilní telefony. Velice užitečná je i asistence při obnově ztracených dat na poškozených nosičích. Odborník provede analýzu, diagnostiku a samotnou obnovu.


Mohlo by vás zajímat: Zkouška na pojištění: První dojmy a doporučení


Je připravena asistence i na kybernetická rizika, která každému z nás bezpochyby hrozí?

Ano, samozřejmě. Sem patří služby kontroly zabezpečení PC, seznámení s vícestupňovou ochranou, pravidly pro hesla, odvirování počítače a odstranění škodlivých malware a spyware, obnovu smazaných souborů, vyhledání serverů, kde byly soubory použity, a aktivní blokaci ukradených dat. Dále myslí asistence i na situace, kdy dojde ke zneužití pověsti na internetu a na sociálních sítích, například k pomluvě, urážce, nezákonnému zveřejnění citlivých informací apod. Velmi důležitou oblasti je zneužití platebních karet při platbách na internetu. To zahrnuje i právní zastoupení k navrácení odcizených peněz. Asistence pomáhá i při problémových nákupech přes internet (nedodání zboží, poškozené zboží, neúplná dodávka apod.). Přitom například asistence UNIQA řeší vedle nákupů v korunách i rizikovější obchody v eurech a dolarech.

Co byste tedy zákazníkovi doporučoval při sjednání pojištění?

Určitě se vyplatí hledat takovou pojišťovnu, která dokáže poskytnout co nejširší okruh asistenčních služeb. Prověřit si i časovou garanci dostupnosti a finanční limit, do něhož je servis bezplatný. Některé asistenční služby jsou v základním pojištění zahrnuty zdarma, jiné se připojišťují. Nicméně i to se za cenu v řádu několika stokorun ročně vyplatí. A hlavně: v krizové situaci neztrácet hlavu a hned kontaktovat asistenční linku pojišťovny. Odborný personál je vyškolen na všechny možné druhy lapálií spojených s bydlením. A pomoc je hned na cestě!

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články