Co klienti od pojišťoven očekávají (a jak to pojišťovny plní)


			Co klienti od pojišťoven očekávají (a jak to pojišťovny plní)
27.12.2010 Produkty

O tom, jak významně se v Rakousku liší očekávání od skutečného plnění přání zákazníků, pokud jde o nabídku pojistných produktů, vypovídá přehledně následující tabulka. Hned první požadavek, kterým je nabídka nejvhodnějších produktů, není naplněn. Zatímco jeho splnění očekávalo téměř 80 % klientů, vyhovující nabídku dostalo necelých 60 %!

Překvapuje také požadavek na srozumitelné vysvětlení pojistných podmínek. To vyžadovalo 82,8 % zákazníků, odpovídající vysvětlení ale dostalo jen 64,8 %...

Zajímavý je i nízký zájem potenciálních klientů o on line komunikaci místo osobní náštěvy (jen 40,6 %).

Z tabulky je na první pohled vidět, že pojišťovny i poradci musí svoji práci zlepšit (nejen v Rakousku).

Výzkum provedl IMWF - Institut für Managment- und Wirtschaftsforschung GmbH. Měl ukázat, zda poradci plní očekávání svých klientů a zda jim dokážou nabídnou ten nejvhodnější produkt.

 

Pojištění: co klienti očekávali a co skutečně dostali od poradců





Očekávání Plnění



Nabídka vhodných produktů 79,90% 59,90%
Poradce by měl převzít odpovědnost 74,90% 55,90%
Srozumitelné vysvětlení pojistných podmínek 82,80% 64,80%
Nabídka výhodných podmínek 71,60% 58,00%
Poskytnutí podrobných rad 77,60% 64,50%
Dlouhodobě mít k dispozici kontaktní osobu 70,60% 59,30%
Splnění přání zákazníka 61,90% 51,20%
Poskytnout klientovi čas i prostor 71,50% 61,10%
Možnost on line nabídky místo osobní návštěvy 40,60% 35,20%
Poskytování pravidelných informací 52,20% 47,60%
Poskytování bezplatných rad 81,70% 78,90%



Zdroj: IMWF 2010

VersicherungsJournal

Zdroj: VersicherungsJournal

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS