Za moderace JUDr. Jana Ježdíka zazněly tři velmi zajímavé prezentace. První z nich se ujal Miloš Velíšek z ČPP, který nastínil nejenom proces samotného onlinu, ale i ostatní úskalí nového zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, a zároveň okomentoval i první postřehy, jak se s touto problematikou trh vypořádal.
Mohlo by vás zajímat: Ivan Špirakus: Pojišťovací makléři jsou klíčem k ochraně majetku před povodněmi
Následovala prezentace Martina Podávky z pojišťovny Pillow, který prezentoval velmi přínosné téma definice vozidla spadajícího pod povinnost povinného ručení, včetně provázanosti na ostatní právní úpravu zdůrazňující např. podmínku registrace a podmínky provozu těchto vozítek. V samotném závěru této prezentace byla diskutována i úprava této problematiky v okolních členských státech. Ukázalo se totiž, že otázka vozidel a nevozidel rozhodně není na evropské půdě unifikována, což přináší nemalé problémy běžným občanům, o to víc, když tato problematika není plošně a srozumitelně komunikována vůči odborné i laické veřejnosti.
Poslední z prezentací se ujal Tomáš Kabele z GČP, který popsal a na plénu pak diskutoval problematiku samotného detailu v procesu onlinizace, kdy se jasně ukázalo, že jednotlivé procesy nejsou napříč trhem implementovány jednotně, což zejména v počátcích této revoluční změny, přináší mnoho problémů, jak pro samotné distribuční kanály, tak pro koncové klienty. Je však třeba zdůraznit, že tuto diverzifikaci v nastavení procesů nelze ze strany pojišťoven vnímat jako jakékoli nedodržení online režimu, avšak jedná se toliko o různou verzi striktnosti daného procesu.
Mohlo by vás zajímat: Jaroslav Daňhel: Pojišťovnictví řeší povodňové dilema
Závěr programu pak vyplnila panelová diskuse, do které se již kromě shora zmíněných řečníků připojila ještě za pojišťovnyLucie Žulavská z pojišťovny Slavia a dále pak zástupci leasingových společností Ladislav Bastl z Drivalia a Hana Borská z Arvalu.
Diskutovaly se tak nejen návaznosti procesů onlinu na činnost leasingových společností, ale právě i odlišnosti napříč jednotlivými pojišťovnami. V neposlední řadě zaznělo i téma právní úpravy v ostatních státech EU.
Celou debatu lze tak shrnout v tom smyslu, že je třeba i nadále společnost řádně informovat a edukovat v tom, co nového proces onlinu přináší.
I přes zmíněné odlišnosti implementace napříč trhem se touto problematikou vede poměrně zřejmá linie, resp. teze stanovující, že dokud klient od zprostředkovatele pojištění, resp. pojišťovny neobdrží primárně v elektronické podobě samotné potvrzení o vzniku pojištění ve formě pojistky a případně i zelenou kartu, má se za to, že pojištění nevzniklo!
Komentáře
Přidat komentář