Kvalita životního pojištění z pohledu klienta je aktuální téma

29.9.2014
Produkty
Životní pojištění je jako klíčový nástroj dlouhodobého finančního zabezpečení každého z nás v České republice stále nedoceněné. Například průměrné pojistné na hlavu je v ČR zhruba třikrát nižší než v Německu nebo Rakousku, a má tak schopnost růst i rychleji než hrubý domácí produkt. Tento potenciál je však ohrožen kvalitou prodeje a následného servisu zákazníkům.
Reagujete na komentář
Jiří Hrabovský, 9. 10. 2014
Pár slov k článku - pokračování
Na druhou stranu ať si i klienti sáhnou do svědomí - kdo z nich si po podpisu smlouvy podrobně prostuduje pojistné podmínky smlouvy a to, co vlastně podepsal, a v případě nesrovnalostí vznese dotazy na obchodního zástupce, pojišťovnu či rovnou vypoví smlouvu v termínu do 2 měsíců od sjednání? I přes to, že já tato doporučení a tyto informace svým klientům při sjednání pojištění sděluji, tak si pojistné podmínky prostuduje tak 1-2% klientů. Myslím, že to bude i celostátní průměr.
No a co se týká návrhu standardu kvality u českých pojišťoven, tak s tímto souhlasím. Akorát je pak tento standard nutno dodržovat. Třeba bod 4. - pokud se bude pojištění prodávat na poště (je to tam samý odborník na pojištění) nebo přes MLM (ale když ty MLM dělají pojišťovnám takový "vývar", že jim je celkem jedno jak to ti v MLM dělají), tak zůstane vše při starém navzdory všem standardům.
Tak to je tak z mé strany asi
Pár slov k článku - pokračování
Na druhou stranu ať si i klienti sáhnou do svědomí - kdo z nich si po podpisu smlouvy podrobně prostuduje pojistné podmínky smlouvy a to, co vlastně podepsal, a v případě nesrovnalostí vznese dotazy na obchodního zástupce, pojišťovnu či rovnou vypoví smlouvu v termínu do 2 měsíců od sjednání? I přes to, že já tato doporučení a tyto informace svým klientům při sjednání pojištění sděluji, tak si pojistné podmínky prostuduje tak 1-2% klientů. Myslím, že to bude i celostátní průměr.
No a co se týká návrhu standardu kvality u českých pojišťoven, tak s tímto souhlasím. Akorát je pak tento standard nutno dodržovat. Třeba bod 4. - pokud se bude pojištění prodávat na poště (je to tam samý odborník na pojištění) nebo přes MLM (ale když ty MLM dělají pojišťovnám takový "vývar", že jim je celkem jedno jak to ti v MLM dělají), tak zůstane vše při starém navzdory všem standardům.
Tak to je tak z mé strany asi