Léto 2023: Jak pomáhala asistence k cestovnímu pojištění klientům UNIQA


			Léto 2023: Jak pomáhala asistence k cestovnímu pojištění klientům UNIQA

Nedílnou součástí cestovního pojištění UNIQA je asistenční servis, dostupný odkudkoli na světě 24 hodin denně na telefonu. Loni v létě (červen-září) pomoc kontaktovalo na 6 750 českých a slovenských turistů, kteří se v zahraničí dostali do potíží. Náklady na intervence asistenční služby přišly UNIQA v ČR na cca 33 milionů korun, když meziročně vynaložila o 22 % více. Slovenské zásahy UNIQA stály téměř 25 milionů korun (oproti létu 2022 o 14 % více).

Zatímco část jednodušších případů se daří odbavit telefonicky radou nebo zprostředkováním kontaktu, mnohem složitější je to při těžkých úrazech, hospitalizacích, operacích nebo repatriacích. Tady už se osvědčí jazyková vybavenost a odborná erudice personálu asistence zastupující zájmy postižených turistů v nouzi v různých koutech světa.


Mohlo by vás zajímat: Martin Podávka a jeho inventura českého pojistného trhu roku 2023


Mezi jednodušší žádosti o pomoc se řadí tzv. informační hovory řešící nemedicínské záležitosti jako jsou ztracená, poškozená nebo zpožděná zavazadla, problémy s letem, storna nebo škody na majetku s odpovědností pojištěného turisty. U medicínských intervencí se liší složitost podle závažnosti onemocnění nebo úrazu. Nejčastějšími byly i loni zažívací obtíže, záněty horních cest dýchacích a záněty nebo zlomeniny dolních končetin. Případů těchto druhů registruje UNIQA stovky a všech také meziročně přibylo. Naopak ubylo ztracených zavazadel. „Nejzávažnějšími případy bývají poranění hlavy, mozku a páteře, a to jak důsledky, tak i složitostí asistenčních zásahů. Takových evidujeme za loňský rok asi 70,“ vypočítává Eva Trajboldová, manažerka produktů pojištění osobUNIQA.

V zahraničí v létě 2023 zemřelo celkem osm českých turistů s cestovním pojištěním UNIQA: tři z nich následkem zranění a pět v důsledku onemocnění. U slovenských klientů registruje UNIQA pět úmrtí: jedno v souvislosti s úrazem a čtyři s onemocněním.


Mohlo by vás zajímat: Rastislav Havran: Pojišťovnictví se dařilo dynamicky růst


Služeb bylo loni v létě (červen až září) zapotřebí nejvíce znovu během července a srpna pro české turisty a během července a června pro slovenské turisty. Žebříčku destinací podle počtu případů dominovaly v případě českých klientů loni Turecko, Řecko, Bulharsko a Egypt. Poněkud překvapivý je propad Chorvatska až na pátou příčku a Itálie na šesté místo. Slovenští turisté s cestovním pojištěním UNIQA žádali o intervenci asistenční službu v létě 2023 nejvíce rovněž v Turecku, a dále v Egyptě, Řecku a Chorvatsku.

Nejčastěji potřebovali pomoc zákazníci ve středním věku, za nimi třicátníci, a dále rodiče pro děti ve věku okolo 10 let. Necelé procento asistencí bylo poskytnuto klientům ve věku 80+ Nejstarším klientem, jenž potřeboval loni v zahraničí pomoc, byl muž s rokem narození 1931. Mezi zákazníky UNIQA s cestovním pojištěním, jež v létě 2023 využili pomoc asistenční sužby, byla téměř desetina ve věku 65+ (mezi Slováky 65+ to bylo 8 %).

Věk je významným faktorem pro výši nákladů při intervenci: zatímco u školáků činí průměrně asi 11 000 korun, u osob v produktivním věku dosahují průměrně na 30 000 korun. U lidí ve věku nad 65 let je to však téměř dvojnásobek: konkrétně loni v létě činily průměrné náklady na zásah u této věkové skupiny cca 58 000 korun 

Hospitalizace

Podíl případů, kdy bylo třeba postiženého léčit v nemocnici, činil loni v létě u českých klientů i u slovenských klientů shodně necelých 7 % ze všech intervencí. Nejvíce hospitalizací se loni týkalo úrazů a zlomenin dolních končetin. Z jiných diagnóz dominovaly problémy se zažívacím traktem.

Příkladem může být pojistná událost muže, jenž uklouzl při rekreaci u bazénu v Řecku a přivodil si pádem komplikovanou zlomeninu nohy. Byla nezbytná operace spojená s hospitalizací. Poté asistence UNIQA zajistila leteckou repatriaci do ČR ve speciálním režimu se zafixovanou nohou. Celkové náklady na případ činily bezmála milion korun.


Mohlo by vás zajímat: Počty poradců 2023: Růst o šedesát procent i přechody pod pool


Repatriace

Doprava postiženého zákazníka zpět domů bývá nejdražší součástí zásahu asistence k cestovnímu pojištění. Letos v létě bylo potřeba zorganizovat na 50 repatriací pro české klienty a 10 repatriací pro slovenské klienty.  Celkem 8krát bylo nutné vypravit nejdražší letecké speciály nebo transporty na stretcherových lůžkách při těžkých úrazech nebo polytraumatech hlavy a páteře. „Náklady jdou u nich vždy do statisíců, ale mohou podle vzdálenosti a lokálních cen vyšplhat až do několika milionů korun. Zejména návraty z USA a Kanady jsou extrémně drahé,“ informovala Eva Trajboldová.

Levnější jsou transporty sanitkou s doprovodem lékaře nebo zdravotní sestry nebo nákup náhradní letenky (buď běžné, anebo business, vyžaduje-li to stav klienta); vždy ale záleží i na vzdálenosti.

Nejdražší pojistnou událostí loňské letní sezóny je právě i kvůli vysoké ceně repatriace české turistky, která si poranila hlavu a páteř při nešikovném skoku do hotelového bazénu v Egyptě. Se zdravotními obtížemi byla hospitalizovaná, a nakonec se nevyhnula ani operaci hlavy. Po zotavení byla leteckým speciálem přemístěna do nemocnice v Praze. Náklady vystoupaly na 2,5 milionu korun.


Mohlo by vás zajímat: ČKP: Povinné ručení má více než 9 a čtvrt milionu vozidel


Dcera slovenské klientky hlásila celkový kolaps organismu matky v Turecku, která byla urgentně převezena do nemocnice na celkové testy. Vzhledem k aktuálnímu zdravotnímu stavu bylo zapotřebí několikatýdenní hospitalizace, dokud nebyla natolik stabilní, aby mohla být letecky přepravena s lékařským doprovodem domů. Náklady na případ činily asi 2,2 milionu korun.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články