Zhruba každý patnáctý vůz Audi z těch, které kdy ČSOB Pojišťovna havarijně pojistila, se stal terčem zájmu zlodějů. Vozy automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku tak suverénně kralují žebříčku nejčastěji kradených aut (viz graf 1). Z vozů Mercedes, Alfa Romeo nebo BMW, jež v žebříčku figurují na dalších místech, se „ztratí“ přibližně „jen“ každý třicátý. Naproti tomu jsou značky, jejichž majitelé mohou mít poměrně velkou jistotu, že je naleznou tam, kde je zaparkovali. Za posledních šest let například ČSOB Pojišťovna neregistrovala prakticky žádnou krádež vozů Subaru, Mitsubishi, Chevrolet nebo Suzuki. Japonské nebo jihokorejské značky ovládají také většinu dalších míst žebříčku nejméně kradených aut, do nějž se z evropských značek podařilo vtěsnat jen vozům Citroën a FIAT (viz graf 2).
Z porovnání byly vyloučeny značky, které mají v portfoliu aut pojištěných u ČSOB Pojišťovny poměrně menší zastoupení. Neobjevují se tak v nich například terénní vozy Dodge, SsangYong či Jeep, které mají sice ještě vyšší pravděpodobnost odcizení než vozy Audi, ale na základě vzorku s nižší vypovídací schopností.
„Tyto skutečnosti se logicky odrážejí v cenách havarijního pojištění, pojistné pro vozy s vysokou frekvencí krádeží je vyšší než u aut, která jsou odcizována jen zřídka nebo která je levnější opravit,“ říká Jaroslav Král, ředitel odboru řízení produktů ČSOB Pojišťovny. Do ceny havarijního pojištění se promítají i další faktory, například místo bydliště pojištěného nebo způsob využití vozidla, ale také parametry, jež klient ovlivňuje sám, jako jsou třeba míra spoluúčasti či způsob zabezpečení, v neposlední řadě i frekvence pojistných událostí, podle níž se stanovuje výše slevy ve formě bonusu.
Komentáře
Přidat komentář