Pojištění supersportů i sběratelských aut v kostce


			Pojištění supersportů i sběratelských aut v kostce
21.6.2016 Produkty

Lamborghini, McLaren, Ferrari, Bugatti, Masserati. Pokud se vám jen při přečtení těchto značek rozšíří zorničky a v hlavě se vám zobrazí překrásná silná auta, patříte pravděpodobně mezi milovníky rychlosti a síly. A tyto názvy jsou bez pochyby jejich jednotným synonymem. Jak ale pojistit podobné silniční zázraky?

V médiích často slýcháme, jak která celebrita „zrušila“ luxusní automobil, jak byl komu odcizen a jak vysoká byla jeho škoda. Málo který článek však uvede, zda bylo auto pojištěné, u koho, za kolik a na kolik.

Celkově by se daly luxusní vozy z hlediska pojištění rozdělit do dvou kategorií. Na sběratelské kousky a moderní luxusní vozy. Pokud chcete klasickým autopojištěním pojistit luxusního „veterána“, se kterým chcete vyrážet na silnice, vzniká na straně pojišťoven dvojí problém.


Ferrari-599-GTB-Fiorano

Ferrari 599 Gtb Fiorano

 

Cena náhradních dílů

V případě poškození luxusního starého auta z limitované edice, se musí náhradní díly vyrobit stejnou technologií a ze stejných materiálů, jako originály, jinak dojde ke snížení hodnoty vozu. Náklady na tuto práci i na materiál však nejdou vyčíslit klasickými tabulkami dnešních servisů. Cena tak nejde předvídat a s ní ani výše nákladů, tedy pojistky. Tato nejistota pak vede pojišťovny k neochotě pojišťovat tento typ vozů.

Stoupající hodnota vozu v čase

Druhou překážkou je rostoucí cena vozu v čase. „Máme zkušenosti s případem, kdy pořizovací cena vozu byla 5,5 milionů korun a nyní je po dvou letech na 7,8 milionech. To je pro pojišťovny velmi těžko uchopitelné,“ popisuje z praxe Václav Šplechta, produktový specialista na pojištění aut z INSIA.

Pokud se smíříte s tím, že s autem nevyjedete na silnici, ale zůstane ve sbírce jako exponát, je snazší ho pojistit jako umělecké dílo.

Pojištění současných luxusních aut

Autopojištěním „současných“ luxusních automobilů je celkem bezproblémové do hranice 4 milionů korun. Pro vozy dosahující této částky mají pojišťovny běžné úpisy. Čím blíže však této hranici jste, tím více se snaží pojišťovny využít obchodní potenciál klienta. „Při rozhodování o přijetí do pojištění a stanovení ceny havarijního pojištění u luxusních vozidel posuzujeme každý případ individuálně. Důležitý je pro nás obchodní přínos a historie klienta v oblasti pojištění.  Dalšími podstatnými parametry pro rozhodnutí o výši pojistného je zabezpečení vozidla a účel použití tohoto vozidla,“ vysvětluje Milan Káňa tiskový mluvčí pojišťovny Kooperativa.

Pro pojišťovnu je důležité, aby měl klient v případě schválení pojistky u dané pojišťovny zakoupeny i další produkty. Do 4 milionů se pojišťovna často neorientuje na propojištění klienta tak razantně. U částek nad 4 miliony se však hlubší propojištění stává podmínkou a je velmi těžké sehnat takto drahé autopojištění bez zakoupení dalších produktů. „Seznamovat se s klientem na jednom z nejrizikovějších druhů pojištění a to právě pojištění luxusního auta není pojišťovnám příjemné. Musí vidět nějaký obchodní zájem, obchodní potenciál. Například, pokud má majitel aut více, nebo pokud jde o jednatele společnosti a pojistí s nimi celou společnost,“ vysvětluje Václav Šplechta.

Dalším kritériem jsou i záznamy z ČKP. Pokud má řidič bezproblémový záznam, získá pojistku mnohem snáze, než dlouhodobě problémový řidič. Cenu samotného pojištění může navíc nákup dalších produktů zvýhodnit až o 40 %. Bonusy mohou cenu srazit rovněž o desítky procent. Ve výsledku je možné se dostat až na 3 % z celkové ceny vozu.

lamborghini-aventador-10_0

Lamborghini Aventador

Co se týče provizí pro makléře, tak zde se menší zprostředkovatelé pohybují těsně nad hranicí deseti procent, zatím co největší makléři mohou dosáhnout na provizi ve výši nízkých desítek procent. Tato čísla, jsou však často kvůli konkurenčnímu boji makléřů výrazně snižována. V boji o zákazníka jsou makléři často ochotni jít s procenty níže ve prospěch klienta. Makléř pak musí velmi dobře vědět, kde je jeho cena za práci a jaký je potenciál klienta pro další spolupráci. Své důvody by měl s klientem komunikovat a nenechat se v boji o něj dostat nesmyslně nízko pod své náklady.

Čechy nejsou Monako, ale…

Ve městech naší republiky můžete vidět rostoucí množství luxusních vozů těch nevětších značek, jako Bugatti Veyron v hodnotě 36 milionů korun, jedno z 50 kusé limitované edice Maserati MC12 za 22 milionů nebo Lamborghini Aventador, které patří do kmene pojišťovny Kooperativa. „Naše pojišťovna má v současné době v pojistném kmeni havarijního pojištění pojištěnu širokou škálu luxusních vozidel. Vybrat skutečně to nejluxusnější vozidlo je vzhledem k individuální výbavě velmi obtížné, ale jako příklad bychom mohli uvést vozidlo Ferrari 599 Fiorano, Lamborghini Aventador,  Rolls Royce Ghost a další,“ odpovídá Milan Káňa na otázku která nejluxusnější auta, drží Kooperativa v kmeni.  

Takže rozhodně je a bude co pojišťovat.

Zdroj: oPojištění

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články