Pilotní program likvidace škod za pomoci umělé inteligence běžel ve Slavia pojišťovně od října a dnes už jede naplno. Jak to funguje? Klient poškozeného vozidla získá v SMS zprávě elektronický klíč, který mu umožní otevřít webovou aplikaci. Nemusí tedy sám nic instalovat. „Program pak klienta přesně navede, ukáže mu, co má nafotit, poté vyhodnotí rozsah poškození a automaticky spočítá náklady na opravu,“ uvádí Radek Ambler, vedoucí likvidace pojistných událostí motorových vozidel ve Slavia pojišťovně.
Mohlo by vás zajímat: IAIS: Jaký byl vývoj světového pojišťovnictví v roce 2022?
Chytrou aplikaci lze využít pro většinu menších škod na osobních vozidlech všech v České republice běžných značek. Skvěle funguje především u škod do 100 tisíc korun, tedy například u tzv. parkovacích škod. Zatím neumí vyhodnotit škody na speciálních vozidlech či u nehod s poškozením motoru. Předností nového systému je rychlost likvidace škody – pokud klient zvolí vyřízení škody rozpočtem a všechny podklady zašle v odpovídající kvalitě, čtvrtina škod je uhrazena do dvou dnů, 60 % do pěti dní.
Mohlo by vás zajímat: Blackout: Rakušané jsou sice dobře informováni, nejsou však připraveni
Klienti navíc nemusí mít strach, že by systém něco nezvládl – od počítače kontroluje každou škodu likvidátor a pokud má pochybnosti o kvalitě dodaných podkladů či správnosti výpočtu škody, ozve se zpět a vše dořeší „postaru“, což v praxi znamená, že se například s klientem dodatečně domluví na prohlídce vozu.
Komentáře
Přidat komentář