Při bližším zkoumání online sjednávání se ukazuje, že klienti dávali v roce 2016 přednost internetovým stránkám pojišťovacích podniků (10 %) před srovnávacími portály (7 %). To platí především pro oblast soukromého zdravotního pojištění, kde pouze 5 % z celkových 22 % online sjednaných pojištění bylo uskutečněno podle příslušné studie Yougov přes srovnávací portály.
Pokud jde o akceptování distribučního kanálu online, každý třetí potenciální klient si dovede představit uzavření pojistné smlouvy přes internet. V roce 2010 to bylo jen 22 % klientů. Ze studie též vyplývá, že podíl jiných distribučních cest (pojišťovací zprostředkovatelé a banky) se mírně snížil. S vyšším využíváním internetu stoupá i počet těch osob, které již jednou využily online nabídku pojišťovacích podniků nebo bank. Týká se to 58 % uživatelů internetu.
V této souvislosti je však vhodné zmínit, že jen některé pojišťovací podniky v SRN využívají možnosti, které poskytují na webových stránkách automatické nástroje marketingu. Berlínská agentura Mediaworx zkoumala 51 německých pojistitelů, včetně těch největších, a zjistila, že pouze 14 % z nich využívá tyto nástroje. V USA je to přitom 42 % pojišťovacích podniků. Automatickým marketingem se označují softwarové platformy, jež obsahují více funkcí a umožňují účinně plánovat a realizovat marketingové kampaně. Kromě toho lze s jejich pomocí měřit úspěch jednotlivých marketingových kampaní v jednotlivých distribučních kanálech.
Mohlo by vás zajímat: Karel Běhan z OK GROUP o „globálním makléřství“
Znalosti o těchto výhodách nejsou asi ještě dostatečně známé, neboť pouze 7 z 51 webových stránek zkoumaných pojistitelů používá automatické nástroje marketingu, resp. marketingové automaty. Ovšem 80 % pojistitelů nasazuje analytické nástroje. Mezi nejoblíbenější automatické nástroje marketingu podle Mediaworx patří ExactTarget (nyní: Salesforce Marketing Cloud), Emarsys a Rapleaf. Tato agentura je názoru, že včasným vstupem do této technologie lze rychleji a cíleněji oslovit potenciální klienty. Na daný trend je proto třeba reagovat, aby němečtí pojistitelé nepokulhávali za pojistným trhem USA.
Komentáře
Přidat komentář