Překvapení: Třetina německých pojišťoven nenabízí žádnou aplikaci

Digitální transformace je mezi německými pojistiteli a nemocničními pokladnami v plném proudu, nicméně stále je ještě velký prostor pro zrychlení. Dokládá to analýza specialistů na chytré aplikace ze společnosti Neofonie Mobile. Tato berlínská agentura obeslala 217 německých pojišťoven a zkoumala jejich digitální nabídku pro koncová mobilní zařízení.

Suma sumárum: v celkové množině 200 sledovaných společností mezi pojišťovnami a nemocničními pokladnami bylo napočítáno 320 aplikací. Velcí pojišťovací hráči, jako jsou ADAC, AOK, Generali nebo Allianz, nabízí svým zákazníkům hned několik aplikací. Někdy dokonce více než 10. Ale bezmála třetina podchycených firem (přesně 84) naopak nemá pro své klienty aplikaci žádnou.

U 20 pojišťoven s nevyššími obraty pojistného je obraz skutečnosti jiný: zatímco v roce 2014 disponovalo pomocnou chytrou aplikací 60 % z nich, mezitím tento podíl vzrostl o více než polovinu. Z toho vyplývá, že 95 % větších pojišťoven v Německu disponuje chytrou aplikací pro zákazníky. Vzrostl i počet institucí, které mají responzivní webové stránky, upravené i pro mobilní zařízení, i když tady nebyl rozvoj tak výrazný: z původních 65 % v roce 2014 na nynějších 70 %. Je už opravdu málo společností, které by nenabízely ani responzivní web, ani aplikaci pro mobilní zařízení.

Nemocniční pokladny jsou napřed

Podle zjištění agentury Neofonie Mobile jsou nemocniční pokladny (soukromé zdravotní pojišťovny) průkopníky tohoto trendu. Už v roce 2014 měla naprostá většina největších z nich (81 %) aplikaci, kde ukazovaly přehled nabídky svých služeb. O čtyři roky později vzrostl tento podíl na 90 %. Také z pohledu uživatelsky přívětivého responzivního webu je znát lehký pozitivní trend.


Mohlo by vás zajímat: Pojišťovny zaspaly digitalizaci. Teď kypí láskou k InsurTechu


V roce 2014 měly responzivní webové stránky tři čtvrtiny zdravotních pojišťoven, a mezitím jich přibylo ještě dalších 10 %. Už při první analýze disponovala bezmála polovina nemocničních pokladen uceleným zákaznickým portálem nebo internetovou klientskou zónou. Letos už to byly dokonce dvě třetiny společností podnikajících na poli zdravotního pojištění.

Svět aplikací je různorodý

Většina zkoumaných aplikací pojišťoven může být roztříděna podle servisu a funkcí. Zejména u velkých pojišťoven nabývá na významu stále víc digitální klientská zóna jako uzavřená ucelená servisní aplikace pro zákazníky. V roce 2014 se takovým počinem mohla pyšnit vlastně jen jediná pojišťovna (Deutsche Krankenversicherung AG, krátce DKV). Za uplynulé 4 roky se mohou na službu tohoto druhu spolehnout už zákazníci téměř poloviny velkých pojišťoven, kteří mohou touto formou komunikovat a vyřizovat své záležitosti.

Aplikace v oblasti automobilového pojištění zahrnují funkce jako je nouzový volací systém při nehodě, mobilní přenos škodních hlášení nebo přivolání pomoci při poruše auta s určením místa defektu pomocí GPS. Tyto funkce jsou už dnes „povinnou výbavou“ takových aplikací. Na poli lifestyle a zdraví slouží klientům aplikace jako zaslání elektronických účtů, hlášení pojistné události (onemocnění, úraz), nabídky s programy na zlepšení kondice nebo tréninkové cykly, tipy pro správnou výživu a bonusové věrnostní systémy.

Zdroj: be.invalue.de

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články