První zdravotní pojišťovna s ombudsmanem

4.4.2016 Pojistný trh

Jako zatím jediná zdravotní pojišťovna v České republice zřizuje Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR (ZP MV ČR) pro své klienty i zaměstnance institut ochránce jejich práv – ombudsmana.

Nejsou-li klienti spokojeni s vyřízením jejich záležitosti u zdravotní pojišťovny, mohou se obrátit na nezávislého ombudsmana zdravotní pojišťovny. Ten podnět prošetří, námět posoudí a navrhne řešení.

Máme více než milion dvě stě osmdesát tisíc klientů, a tak nelze vyloučit, že v některých případech může dojít k nedorozumění, nepochopení, a proto i k nespokojenosti některých klientů s našimi službami. Vzhledem k tomu, že je pro nás spokojenost klientů důležitá, rozhodli jsme se rozšířit stávající kontrolní a stížnostní agendu pojišťovny ještě o institut nezávislého ombudsmana. Ve stávající úvodní fázi zavádění institutu ombudsmana si chceme ověřit, zda budou mít naši klienti o takovou službu zájem,“ okomentoval rozhodnutí ZP MV ČR její generální ředitel David Kostka.

Posoudí i námitky zaměstnanců

Agenda ombudsmana se bude vztahovat nejen na klienty pojišťovny, ale na připomínky a stížnosti ze strany zaměstnanců. Oblasti, kterými se bude ombudsman ZP MV ČR zabývat, budou rovné zacházení, kvalita klientských služeb, registrace pojištěnce, možnost čerpání preventivních programů včetně realizace projektu Karta života a zaměstnanecké vztahy. Předpokladem pro podání podnětu ombudsmanovi je vyčerpání dostupných postupů k nápravě.

Fotografie: Mari S, Flicker.com

 

Zdroj: oPojištění

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články