Povinné ručení přestává být chápáno jako nutné zlo, ale přináší benefity pro motoristy, především asistenční služby. Hlavní analytik a pojistný matematik ČAP a ČKP Petr Jedlička rozebírá aktuální situaci na trhu s povinným ručením. Nejen pandemie zasáhla do pojistného trhu s motorovým pojištěním, ale jsou to především rozevírající se nůžky mezi objemem škod a cenou povinného ručení. Každoročně pojišťovny vyplatí přibližně 15 miliard korun na škody z povinného ručení, tedy poškozeným z dopravních nehod. Změnila se situace nejvíce po tom, co vešel v platnost nový občanský zákoník nebo hraje roli vysoká cena oprav vozidel? Byl rok 2020 bezprecedentním vypočením z historické časové řady povinného ručení? Jak se trh bude vyvíjet dále? Analytik ČAP a ČKP se v rozhovoru vrací i úplně na začátek do období demonopolizace a následného vývoje. Jak je možné, že cena povinného ručení v té době strmě rostla a pak se situace obrátila?
Mohlo by vás zajímat: Jaroslav Besperát: Přínosy pandemie? Jednoznačně digitalizace trhu…
Mohlo by vás zajímat: Výroční zprava ČAP: Předepsané pojistné členů vzrostlo o 3,2 % na 141,2 mld. Kč
Kde můžete sledovat ČAP Insurance talk?
- Informace ke všem dílům naleznete ZDE
- Nové video bude vždy dostupné na YouTube
- Rozhovory v podobě podcastů budou k dispozici na všech podcastových platformách. Díl je k dispozici na všech podcastových platformách (Apple Podcasts, Google Podcasts, Spotify)
- RSS feed: https://anchor.fm/s/5c5db464/podcast/rss
Komentáře
Přidat komentář