„Když jsem do Slavie přicházel, tvrdil jsem, že bych byl moc rád, kdyby se do budoucna tahle pojišťovna stala štikou v pojišťovnickém rybníku. To se daří,“ říká Karel Waisser.
Mohlo by vás zajímat: ČNB: Kdo zaplatí covidové zadlužení?
Co je podmínkou tohoto úspěchu?
Musíte mít dobrý tým, nebát se stále nových výzev a pořád přicházet s novými věcmi. Tohle se nám daří a je to vidět i na loňských číslech. V roce 2023 byla Slavia nejrychleji rostoucí pojišťovnou na českém trhu mezi neživotními pojišťovnami. Dařilo se nám rozvíjet různé segmenty, a to nejenom v retailovém pojištění majetku nebo autopojištění, protože máme velmi mnoho partnerů i z oblasti podnikatelů a průmyslu.
Slavia vznikla už před 155 lety. Je to pro ni výhoda?
Dlouhá historie zavazuje, ale sama o sobě není cestou k úspěchu. Chceme být nejlepší českou pojišťovnou, protože mezi pojišťovnami u nás dnes převládají mezinárodní holdingy. Proto budeme naši tradiční a silnou značku i nadále propojovat se současnými moderními postupy. Loňský rok jsme v rámci předpisu uzavřeli s téměř půldruhou miliardou pojistného. Za tímhle číslem se skrývá služba pro 350 tisíc klientů, pro které je charakteristické to, že nám zůstávají věrní. Vztahy s nimi totiž nejenom udržujeme, ale stále rozvíjíme. Za první republiky byla Slavia na trhu v českých zemích jedničkou v pojišťovnictví. A v roce 2024 se chceme stále rozvíjet. Modernizovat a zlepšovat naše produkty a služby a tím i růst.
Mohlo by vás zajímat: TOP 10 nejčtenějších článků na oPojištění.cz v roce 2023
Nebojíte se, že kvůli stále se zvyšujícím cenám všeho možného se lidé nebudou chtít pojišťovat?
Nebojím. Rolí pojišťovny je stabilizovat ekonomickou situaci. Rodiny i firmy si přece chtějí majetek, který se jim podařilo vytvořit, do budoucna chránit. Pojistné sazby v České republice jsou v porovnání s ostatními zeměmi hodně nízké a vynaložit ročně pár tisíc korun třeba za pojištění domu, který má hodnotu deseti nebo patnácti milionů korun, není vůbec nelogický krok. Když se pak něco stane, pro normálního člověka není snadné najít třeba tři miliony na rekonstrukci. Jeho pojišťovna to však dokáže.
Jak velkou příležitostí je pro Slavii rok 2024?
Lidé v České republice se dnes pojišťují více než v období milénia, ale porovnávat se s vyspělými evropským státy stále ještě nemůžeme. Pojistný trh v naší zemi pracuje s částkou kolem 150 miliard korun, což je méně než 3 procenta HDP. Průměr Evropské unie je ale přes 6 procent. Takže už z tohoto pohledu je letošní rok pro Slavii velkou příležitostí k tomu, aby stabilizovala ekonomickou situaci mnoha dalším klientům, kteří pojištění doposud nevnímali jako důležitou součást svého života.
Mohlo by vás zajímat: Tak budeme mít všechna elektrokola bez povinného ručení. Bohužel
Dokážete nabízet také individuální pojistné?
Ano, to je jedna z našich výhod. Nesvazují nás žádná nařízení matek, jak to běžně znají v korporacích. Velká chemická továrna má jiná rizika než kadeřnice a ta má zase jiná než instalatér. Kadeřnice si pojistí celý majetek na jednom místě, zatímco instalatér má jeho podstatnou část stále „na cestách“. Tohle všechno pak hraje roli i při tvorbě na míru ušitých rizik a následně při cenotvorbě. Slavia ji dokáže přizpůsobit jednotlivým profesím.
Komentáře
Přidat komentář